رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

انزال زودرس و درمان زود انزالی (زود ارضایی) در مردان

 

پرسش: ضمن عرض سلام. خواستم بدونم زود ارضایی در مردان درمان قطعی داره که بشه با دارویی به مرور زمان درمانش کرد.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.چون واقعا منو اذیت میکنه و از تهیه کاندوم خجالت میکشم 

 

پاسخ:  انزال زودرس زمانی است که مرد پیش از موعد دلخواه خود (کمتر از دو دقیقه) به اوج لذت جنسی رسیده و قبل یا بلافاصله پس از دخول، در او  انزال رخ نماید. در این نوع انزال مرد کنترلی بر انزال خود ندارد. این اختلال یکی از شایعترین اختلالات جنسی در مردان است که ممکن است باعث اختلالاتی دیگر همچون دشواری در نعوظ ، عدم ارگاسم زن (رسیدن به اوج لذت جنسی) کم شدن تمایل جنسی یا حتی در مواردی تنفر از برقراری رابطه جنسی یا مسائل جنسی، شود.

زود انزالی در اصل مشکل یا بیماری محسوب نمی‌شود. شاید بتوان ریشه آن  را وسواس فکری و یا اضطراب از داشتن یک رابطه لذت بخش و با کیفیفت مطرح نمود. لذا یکی از ساده‌ترین درمان‌ها، استفاده از شیوه‌های مؤثر در کاهش اضطراب و نیز حفظ  آرامش، کنترل بدن و احساسات با تمرین‌های رفتاری مناسب است.  
بطور کلی برای حل این مشکل درمان‌های مختلفی ارائه گردیده که به برخی از آنها اشاره می‌شود:   
۱- درمان‌های رفتاری:
این نوع از درمان در واقع مؤثرترین و کم عارضه‌ترین روش درمانی است. در این شیوه به جای استفاده از تجهیزات مصنوعی و یا دارو، سعی می‌گردد تا از طریق آموزش شیوه‌‌های رفتاری، کنترل رفتار و احساسات جنسی را به فرد بیاموزند. در اکثر اوقات این شیوه اولین پیشنهاد درمانی است و روش‌های مختلفی دارد که عبارتند از:
الف) فرد توسط خود یا شریک جنسی‌اش تحریک شده و تا زمان اوج لذت جنسی به تحریک ادامه می‌دهند و به محض اینکه احساس کرد نزدیک انزال است، عمل تحریک را متوقف و بعد از چند لحظه که احساساتش فروکش کرد، دوباره اقدام به تحریک می‌نمایند. سپس بعد از چندین روز تمرین اولیه، اقدام به رابطه جنسی به روشی که مرد در زیر و زن رو قرار گیرد، می‌‌نمایند. این بار عمل تحریک واقعی‌تر است و مرد همانند شیوه قبل بایستی تا نزدیک ارضا شدن پیش رفته و سپس رابطه را متوقف نماید. بعد از چندین هفته تمرین و تکرار کنترل رابطه جنسی توسط مرد بصورت شرطی شده درآمده و می‌تواند هم مدت رابطه جنسی را زیاد کند و هم شریک جنسی‌اش را ارضا نماید.
ب) روش دیگر این است که مرد قبل از انزال سر یا انتهای آلت خود را فشار داده تا نعوظ کمتر و انزال دیرتر انجام شود و بعد از چند دقیقه مجدداً رابطه را از سر می‌گیرد.
ج) روش دیگر که قبلاً نیز به آن اشاره شد این است که مرد در هنگام رابطه جنسی در زیر و به پشت می‌خوابد و زن در روی او قرار گرفته و عملیات جنسی را با فعالیت زیاد کنترل می‌کند.
د) زیادتر کردن رابطه جنسی نیز در درمان زودانزالی مؤثر است. اگر فرد در حالت عادی هفته‌ای دو بار رابطه دارد می‌تواند این رابطه را تا روزی یک بار افزایش دهد.
ه) استفاده از کاندوم بخصوص کاندوم‌های آغشته به مواد بی‌حس کنند نیز بسیار مؤثر است، زیرا از یک سو به واسطه کمتر کردن میزان تماس و از سوی دیگر بواسطه کمتر نمودن حساسیت آلت جنسی مرد، باعث رفع زودانزالی و افزایش طول زمان رابطه می‌شود.    
۲- درمان‌های عاطفی - روانی:
از دیگر روش‌های مؤثر در بهبود زود انزالی، قرار دادن روابط عاشقانه یا همان عشق بازی زوجین قبل از دخول است. این امر باعث کسب لذت دو سویه در هر دو طرف رابطه (زن و مرد) گشته و رضایت جنسی را در هر دوی آنها بالا می‌برد. 
۳- درمان‌های موضعی:
استفاده از ژل لیدوکائین یا اسپری بی حس کننده بر روی آلت که در این حالت بایستی قبل از تماس آلت مرد با واژن زن، حتما از کاندوم استفاده شود، چرا که در غیر این صورت تماس این مواد با دیواره واژن رن موجب بی حسی آن شده که خود منجر به خشکی واژن و عدم لذتبخشی رابطه برای او می‌شود و لذا ممکن است در نوبت‌های بعدی اجازه استفاده از این مواد را به مرد ندهد.  
۴- درمان‌های دارویی:
هر چند به دلیل محدودیت در تجویز دارو از ذکر نام آنها معذوریم اما بطور کلی هر دارویی که مهار کننده باز جذب سروتونین و یا ضد اضطراب باشد، در درمان مؤثر است. 
۵- درمان‌های گیاهی:
دمکرده گل شقایق و دارچین، همچنین سیاه‌دانه و سنجد پخته در روغن زیتون باعث دیر انزالی می‌شود. (بازگشت به صفحه پرسش ها)  
 
 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد