رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

تمایل شدید به برقراری رابطه جنسی با همسر و خشکی و درد در ناحیه واژن (واژینیسم)

پرسش: با سلام. خانمی 31 ساله، کارمند و فوق لیسانس هستم. حدود 14 ماه پیش با شوهرم عقد کردم و در حال حاضر مدت دو ماهه که زندگی مشترکمونو شروع کردیم. با آن که در دوران عقد، خودم بسیار مشتاق رابطه جنسی بودم و تقریبا همیشه خودم تمایلم رو اعلام می کردم اما شوهرم زیاد شوقی نشون نمی داد و بیشتر روابط ما به معاشقه می گذشت. فکر می کردم بعد از عروسی خوب بشه اما الان که مدت دو ماهه از عروسیمون گذشته کماکان مثه قبل زیاد اهل رابطه نیست و تا زمانی که من تقاضا نکنم پا پیش نمیذاره. این وضعیت منو کلافه کرده. از یه طرف بایستی همیشه من ابراز تمایل کنم از طرفی ایشون نسبت به برقراری رابطه از خودش شوقی نشون نمیده. در حال حاضر مشکل من اینه که هر چند تمایل به رابطه دارم ولی موقع رابطه با آن که خیلی مایل به رابطه هستم اما دچار درد و خشکی واژن میشم و طوری میشه که اشکم درمیاد. نمی دونم گریم به دلیل درد و اذیت شدنم موقع رابطه است یا به دلیل دلخوری از همسرم. در ضمن به دکتر زنان هم مراجعه کردم که گفتند هنوز بکارتم کامل باز نشده لطفا راهنماییم کنید؟  

 

پاسخ: دوست عزیز در بررسی علل خشکی واژن و مقاربت دردناک (واژینیسم) هم عوامل عضوی و هم عوامل روانی مطرح می باشند. هر چند ارائه نظر قطعی فقط ...(مشاهده ادامه پاسخ)