رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

علاقه ای به ادامه زندگی با شوهرم ندارم

پرسش: چند ساله با شوهرم ازدواج کردم و یه فرزند 4 - 5 ساله دارم. با این که با علاقه زندیگیمونو شروع کردیم اما الان هر دو مونو احساس میکنیم از هم خسته شدیم. دیگه اون شور و شوق اولیه تو ما نیست. علاقه ای به هم نداریم. گاهی به هم پیشنهاد طلاق میدیم. شما بگید چیکار کنیم تا زندگیمون روح بگیره و دوباره به هم دیگه و زندگیمون علاقمند بشیم؟ 

 

پاسخ: دوست گرامی آن چه که باعث می شود زوجین با عشق و علاقه در کنار هم زندگی عاشقانه ای را شروع کرده و به آن ادامه دهند، باوری است که آنها در خصوص ارضا شدن نیازهای عاطفی، روانی، اجتماعی، جنسی و غیره خودشان در این رابطه دارند. به بیان دیگر فقط زمانی که همسران احساس کنند که از طریق این رابطه، نیازهای آنها برآورده شده و در عین حال خودشان هم از بسندگی (کفایت) لازم در رفع نیازهای طرف مقابلشان برخوردارند، نسبت به طرف مقابل و نیز تداوم و تعمیق ارتباط مابین خود و همسرشان، احساس تعهد و شور و عشق می کنند. هر چه در این رابطه نیازهای طرفین نادیده گرفته شود و فرد احساس ناکامی پیدا کند، از رابطه با همسر خود دلسرد شده و شور و اشتیاق، در تداوم این رابطه را از دست خواهد داد. 

بنابراین هر چه همسران درک و شناخت بیشتری از نیازها و خواستهای منطقی یکدیگر داشته باشند و بتوانند در حد توانایی خواسته های یکدیگر را برطرف نمایند، مهر و محبت هم در دامان زندگی آنها بیشتر شده و نسبت به هم احساس تعلق بیشتری میکنند. مطمئن هستم اگر شما هم کمی به گذشته روابط گرم خود نگاه کنید، تأیید خواهید کرد که آن چه که باعث سردی روابط فعلی شما شده، همین غفلتهای دو جانبه شما (هر دو طرف رابطه) نسبت به نیازهای یکدیگر است.

جهت دریافت راهنمایی بیشتر و نیز آشنایی با تکنیکهای بازگشت محبت در زندگی زناشویی، می توانید از طریق بخش مشاوره زناشویی همین سایت اقدام فرمایید.