رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

پرسش های متفرقه

 

پرسش ۱: پدر من مردی ۵۵ ساله است در سالهای گذشته علائمی از بدبینی در ایشان دیده میشد ولی چند سالی است که وضعیت ایشان خیلی حاد شده بطوری که فکر میکند مادرم در گذشته به ایشان خیانت کرده است . درحالی که هیچ دلیل منطقی برای اثبات ادعای خود ندارد گاهی اوقات مادرم را تهدید به مرگ میکند که من بالاخره تو را میکشم.گاهی حرفهایی در حد هذیان میزنند که با هیچ عقلی قابل توجیه نیست. ایشان حاضر به پذیرفتن مشکلاتش  و مراجعه به پزشک نیستند.خواهشا مرا راهنمایی کنید که چطور ایشان را متقاعد به درمان کنیم و ایا این مشکل با دارو برطرف میشود؟ (مشاهده پاسخ)

 


پرسش ۲:  باسلام. مادرم در گذشته به پدرم خیانت کرده من از بچگی شاهد بودم مدتی بود که خودم رو قانع کرده بودم که اونم دلایل خودشو داشته اما الان باز فکرمو خیلی درگیر کرده.نمیدونم هم خیلی دوستش دارم هم از مادرم تنفر دارم من متاهلم با همسرم هم رابطه خوبی دارم. وقتی به این موضوع فکر میکنم اعتماد به نفسم پایین میاد و اعصابم خیلی خرد میشه. لطفا راهنماییم کنید (مشاهده پاسخ)

 


پرسش ۳: با عرض پوزش. زنی ۴۱ ساله هستم و متأهل ولی ۹ ساله شوهرم رو از دست دادم از اون وقت تا حالا از دست دادنش خیلی اعصابم رو داغون کرده. نمیدونم چکار کنم. اگه عصبانی بشم به دخترم رحم نمی کنم. چند بار به دکتر مراجعه کردم فایده نداشت. لطفا راهنماییم کنید . متشکرم  (مشاهده پاسخ)

 


پرسش ۴: سلام استاد محترم. من ۳۰ سال سن دارم و به تازگی متوجه شدم همسرم امفتامین استفاده می نماید و در حال حاضر سر کار نمیرود و چون تمام وظایف منزل و هزینه های مالی به عهده من است درخواست راهنمایی دارم . باتشکر ( مشاوره حضوری درخواست دارم ) (مشاهده پاسخ)

  


پرسش ۵:  با سلام استاد محترم ممنون ازمحبتتون. ۲۸ سالمه و هفت ماهه زایمان سزارین کردم. تازگی خیلی عصبی شدم و زود کنترلمو از دست میدم بعضی وقتها حتی سر پسرم داد میزنم و فوری پشیمون میشم کلا احساس میکنم برای انجام دادن کارهام حوصله ندارم.البته این مشکلم وقتی تو جمع خانوادم میرم تشدید میشه /چون شرایط خاصی دارن /خواهرم در آستانه طلاقه و پدرو مادرم خیلی ناراحتن دیدن اونا بیشترعذابم میده.من چه باید بکنم ؟ (مشاهده پاسخ)  

 


پرسش ۶: سؤال: سلام. میخواستم بپرسم آیا بدبینی قابل درمان است و چه مراحلی دارد؟ از خدا سلامتییتان را ارزومندم. (مشاهده پاسخ)

 


پرسش ۷: با عرض سلام خدمت استاد عزیز. جوانی هستم که اندکی لرزش دست و پا دارم. در گذشته یکبار تصادف کرده ام و یکبارهم توسط سگ خیلی ترسیده ام و حال پس از سالها هر چیز ناگهانی که به سراغم می آید موجب ترسم می شود خواسم راهکاری بگویید که مشکلاتم حل بشه. از شما هم به خاطرفراهم نمودن این سایت و مطالب آموزنده تون متشکرم (مشاهده پاسخ)

 


پرسش ۸: ضمن سلام و خسته نباشید ممنون از وبلاگ زیبا و آموزندتون. میخواستم بدونم در دوره شیردهی داروی ضد افسردگی می توان مصرف کرد یا خیر؟ (مشاهده پاسخ)