رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

پرسش و پاسخ های اختصاصی (جنسی و زناشویی)

 

پرسش: چه تفاوت هایی بین ارگاسم مردان و زنان وجود دارد؟ 

 پاسخ: در مردان همراه با انزال ارگاسم  اتفاق می افتد ولی در زنان هنگام ارگاسم انزالی وجود ندارد. مردان پس از تجربه انزال توانایی انزالهای مجدد را ندارند و لذا برای نعوظ و انزال مجدد نیاز به گذشت زمان دارند، ولی زنان پس از تجربه یک ارگاسم،در صورت تدوام تحریک جنسی می توانند ارگاسم های دیگری را تجربه کنند. زنان می توانند تجربه ارگاسمی خود را برای مدت نسبتا زیادی حفظ نمایند. زنان در هر رابطه زناشویی الزاما به ارگاسم نیاز ندارند. 

  

پرسش: مردان چگونه به اوج لذت جنسی یا ارگاسم می رسند؟ 

پاسخ: اوج لذت جنسی در مردان همزمان با انزال یا خروج مایع منی اتفاق می افتد. زمان انزال در مردان ممکن است بسیار کوتاه و یا حتی به محض ورود آلت در واژن زن رخ دهد. در این زمان چهار یا پنج انقباض منظم در پروستات، کیسه های منی، مجرای ترشحی بیضه ها و پیشابراه ایجاد می شود، ضربان قلب، فشار خون و تعداد تنفس نیز افزایش می یابد. 

  

پرسش: تغییرات واژن در هنگام تحریک جنسی به چه صورت است؟ 

پاسخ: در هنگام تحریک جنسی طول و قطر واژن هر دو تغییر می کند. طول واژن از حدود ۸ سانتی متر به حدود ۵/۹ تا ۵/۱۰ سانتی متر و قطر آن نیز بین ۳ تا ۴ سانتی متر افزایش می باید. در حین نزدیکی و در هنگام اوج لذت جنسی نیز، یک سوم انتهایی واژن به طور مکرر منقبض شده و آلت جنسی مرد را را در بر می گیرد.  

 

پرسش: حساس ترین نقاط تحریک جنسی در زنان و مردان کدامند؟ 

پاسخ: در زنان کلیتوریس، لبها، پستان ها، لبهای بزرگ و کوچک دستگاه تناسلی خارجی و برآمدگی ناحیه شرمگاهی و در مردان آلت تناسلی و بویژه سر آن از جمله حساس ترین نقاط تحریک جنسی محسوب می شوند.  

 

پرسش: آیا میل جنسی با افزایش سن در هر دو جنس (مرد و زن) کاهش می یابد؟ 

پاسخ: با افزایش سن و در پی کاهش ترشح هورمون های جنسی، میل جنسی در هر دو جنس کاهش می یابد ولی از بین نمی رود. در سنین بالاتر ممکن است زن و مرد در فواصل طولانی تری نسبت به برقراری رابطه جنسی تمایل پیدا کنند.

  

پرسش: آیا قاعدگی در تمایلان جنسی زنان تأثیر دارد؟ 

پاسخ: حدود دو هفته قبل از هر قاعدگی تخمک گذاری انجام می شود. قبل از تخمک گذاری میل جنسی افزایش و حدود یک هفته بعد از تخمک گذاری کاهش می یابد. در برخی از زنان نیز میل جنسی در روزهای اول قاعدگی به دلیل افزایش سطح هورمون های مردانه (تستوسترون) افزایش می یابد.  

 

پرسش: چه عواملی بر میزان لذت بردن زن در رابطه جنسی اثر می گذارد؟  

پاسخ: سلامت جسم و روان، عوامل اجتماعی و فرهنگی، شرایط آب و هوایی، سبک زندگی (تغذیه، استراحت، ورزش، تفریح و شادی)، نژاد، سن، مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر یا انواع داروها، استرس و ... همگی می توانند بر لذت حاصل از رابطه جنسی در زنان تأثیر بگذارند.   

 

پرسش: میل جنسی چیست؟

پاسخ: میل جنسی تمایل به ایجاد رابطه جنسی با جنس مخالف به منظور کسب لذت و یا ادامه نسل است.  

 

پرسش: با سلام، بنده (متولد16/12/1368) تقریبا یک ماهی است که با دختر عمه ام(متولد29/11/1377)نامزدیم.

ایشون نسبت به مسائل زناشوئی مثل مثلا بوسیدن و مالیدن همدیگه و حتی حرف زدن در رابطه با این موضوعات حتی پشت تلفنی متنفره و میگه از این حرفا بدم میاد و دیگه نزن تا جائیکه حاضره چند روز بهش زنگ هم نزنم آخه من خودم تهران و ایشون شیرازه و هر ماهی شاید یک بار همدیکه رو ببینیم و من واقعا شدیدا احساس نیاز میکنم و هرچی بهش میگم میگه مشکل خودته و براش اصلا مهم نیست. 

1- بنظر شما این موضوع و خصوصا بی اهمیتی خانمم نسبت به این موضوع میتواند مسئله نگران کننده ای در زندگی آینده ما باشد یا اینکه طبیعی است؟ 

2- آیا این بی میلی خانمم نسبت به این کارها (بوسیدن و...) میتواند بخاطر سن خانمم (یک هفته از 15سالگی اش رفته) و یا احیانا اختلاف سنی مان (تقریبا9سال) باشد؟ 

3- لطفا راهنمایی نمائید که چگونه باهاش رفتار کنم آخه هرچی واسش توضیح میدم براش مهم نیست.احساس می کنم درکم نمی کند/

 پاسخ: درود بر شما. با توجه به صحبتهای شما در حال حاضر برای رفتار ایشان دو احتمال مطرح است: نخست این که ممکن است ایشان هنوز به شما به عنوان پسر دایی خود نگاه میکنند و لذا به دلیل ملاحظات فامیلی و یا رعایت حجب و حیا نمیتوانند در برقراری روابط صمیمانه با شما راحت باشند و دلیل دوم همانطور که خودتان نیز فرموده اید ممکن است به دلیل پایین بودن سن و در نتیجه عدم آشنایی با مسائل جنسی و یا حد و حدود رتباط مناسب در دوران نامزدی باشد. لذا بهتر است تدریجا و به فراخور شناخت و آگاهی ایشان، نسبت به تعمیق رابطه خود اقدام فرمایید.  

 

پرسش: بهترین شیوه ارگاسم در زن و مرد چیست؟ 

پاسخ: بهترین شیوه ارگاسم در زن و مرد این است که تقریبا هر دو با هم به مرحله ارگاسم برسند. از آنجا که معمولا زنان دیرتر به مرحله ارگاسم میرسند لذا مردان بایستی مراحل پیشنوازی و انجام تحریکات جنسی را باندازه کافی در خصوص زنان رعایت نمایند. 

 

پرسش: آیا در یک رابطه زناشویی زن می تواند هر دو نوع ارگاسم را تجربه کند؟

پاسخ: بله. در صورت آمادگی جسمی و روانی و نیز تحریکات کافی خارجی و داخلی، زن می تواند هر دو نوع ارگاسم را تجربه نماید.  

 

پرسش: زنان چند نوع ارگاسم را تجربه می کنند؟  

پاسخ: در زنان دو نوع ارگاسم وجود دارد: یکی ارگاسم خارجی یا کلیتورال (از طریق تحریک نواحی حساس به خصوص کلیتوریس) و دیگری ارگاسم داخلی یا واژینال (از طریق عمل نزدیکی). 

 

پرسش: دختر ۲۷ ساله ای هستم که به تازگی عقد کرده ام. شوهرم با اینکه میل زیادی به برقراری رابطه جنسی داره ولی میگه دوران عقد باید فقط معاشقه باشه یا حداکثر رابطه جنسی از روی لباس باشه. ولی من به این طریق ارضا نمی شم ولی شوهرم خیلی خوب خودشو کنترل میکنه برای من کنترل خودم مشکله. نمیدونم چه کار کنم. خودم هم نمیخوام دخول انجام بشه، از طرفی همسرم هم نمیخواد و شدیداً از باردار شدن من نگرانه. بخاطر همین اصرار داره ارتباط جنسی از روی لباس انجام بشه که منی روی واژن من ریخته نشه و یه سوال دیگه امکان داره که دخول به راحتی انجام بشه یعنی بی اختیار وارد بشه یا حتماً باید خودمان بخواهیم. همسرم اعتقاد داره امکان دخول زیاده حتی اگه اون نخواهد ممکنه من با از خود بی خود شدن باعث انجام این کار بشم. لطفا راهنماییمون کنید.   

 پاسخ:  درود بر شما زوج گرامی. قبل از هر چیز توصیه میکنم پاسخ سؤال یک در همین صفحه ‌را مطالعه فرمایید و اما درخصوص سؤالتون راجع به این امر که امکان داره دخول به راحتی و بی اختیار صورت بگیرد بایستی بگویم هم خیر و هم بله . خیر زیرا تا زمانی که شما یا همسرتون ارداه نکنید امکان هیچ دخولی وجود ندارد و بله به این جهت که همانطور که همسرتون نیز اشاره فرموده‌اند احتمال دارد که شما یا ایشون از شدت تحریک به مرحله‌ای برسید که دیگر کنترل خودتان امکان پذیر  نباشد و لذا بدون در نظر گرفتن سایر شرایط، ترتیبی اتخاذ نمایید که دخول صورت گیرد و البته همانطور که میدانید دخول تنها، عامل بارداری نیست بلکه آنچه عامل اصلی در بارداری است، ورود مایع منی به داخل واژن و عبور از پرده بکارت است. ورود این مایع در ایام تخمک گذاری زن و در صورتیکه پرده بکارت پاره شده و یا از نوع حلقوی (یعنی باز بودن پرده بکارت بصورت مادرزادی) باشد، بارداری را امکان پذیر می‌سازد. 

 

پرسش: درود ،آیا داشتن ۲ بار نزدیکی با فاصله ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت با مرد ۴۹ ساله او را دچار مشکل میکنه؟ چون نامزد من وقتی بیشتر از ۱ بار در طول شب با هم معاشقه و  نزدیکی داشته باشیم خیلی ابراز ناراحتی میکنه که فردا چهره ای خسته خواهد داشت. ما تقریبا ۱۵ سال اختلاف سن داریم دفعات معاشقه ما ۱ بار در هفته هست. یک سوال دیگه هم داشتم البته میدونم کمی غیر معمول میاد اما این چه معنی میده که میگن مردهایی که دیگه حدوده ۵۰ سال رو دارند اگر چند بار نزدیکی رو درفاصله های کم انجام دهند سرشون کوچک میشه؟ من تا حالا چنین چیزی نشنیده بودم و حالا که شنیدم برام خیلی سوال شده که چه معنی میتونه داشته باشه .سپاسگذار  

 پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی توان برقراری رابطه جنسی همراه با انزال، به میزان قابل توجهی بستگی به توان جسمی  و آمادگی روانی فرد دارد. لذا هر چقدر توان جسمانی و آمادگی روانی فرد بیشتر باشد قابلیت تعداد انزالهای او نیز بشتر است. به شما دوست گرامی توصیه می کنم به جای کمیت رابطه به کیفیت و لذت بخش بودن آن برای هر دو طرف بیاندیشید. راجع به قسمت دوم سؤال شما هم بنده چیزی در این خصوص نشنیده ام و قطع به یقین علمی نیست. 

 

پرسش: سلام. من و همسرم دو هفته ای هست که نامزد شدیم مشکلی که هست اینه که تو رابطه جنسی همسرم ارضا نمیشه البته نه از راه دخول بلکه با بازی کردن با هم دیگه و تماس نقاط حساس . این مشکل خیلی همسرم رو نگران کرده در ضمن نظر هر دو ما اینه که تا قبل از ازدواج هم دخول صورت نگیره. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.  

پاسخ: درود بر شما. ممکن است ترس از ازاله پرده بکارت، ترس از بارداری و عواقب همراه آن، شرایط مکانی یا زمانی  رابطه جنسی و ... باعث ایجاد استرس در خانم شما شده باشد. وضعیت استرس آمیز نه تنها باعث عدم کسب لذت و یا عدم ارضای جنسی در خانمها می شود بلکه در خود آقایان نیز سبب عدم نعوظ، نعوظ ناپایدار و یا زود انزالی می شود. بهترین شیوه برای ایجاد آرامش روانی در همسر شما عدم تعجیل در ورود به روابط جنسی است. 

 

پرسش: با سلام. دختری ۲۴ ساله هستم که ۵ ماهه عقد کردم.من و همسرم علاقه زیادی به رابطه جنسی داریم و با اینکه من میخواستم اصل رابطه رو برای بعد ازدواج بگذارم متاسفانه نشد و من بکارتم رو چند وقت پیش از دست دادم.با توجه به مطالبی که تو وبلاگ خوندم نگران آینده هستم که نکنه بعد ازدواج همه چیز برای همسرم عادی بشه.این موضوع به شدت آزارم میده.لطفا راهنماییم کنید که ازین به بعد چطور باید درمورد روابطم رفتار کنم.آیا دیگه تا ازدواج رابطه برقرار نکنم؟و اینکه امکان عادی شدن و تکراری شدن من برای همسرم زیاده؟اگر هست لطفا راهنمایی کنید تا پیشگیری کنم.ممنون 

پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی مطلبی که در وبلاگ در پاسخ به سؤال شماره یک نوشته شده مربوط به خانمی است که هنوز رابطه جنسی برقرار نکرده اند و لذا وضعیت شما هیچ مناسبتی با ایشان نداشته و در نتیجه پاسخی که به ایشان ارائه شده شامل حال شما نمی گردد. و اما پاسخ شما؛ اگر قرار باشد یکی دو بار رابطه جنسی باعث عادی شدن علاقه و محبت همسران به یکدیگر شود پس تکلیف همسرانی که سالیان سال با یکدیگر رابطه جنسی لذت بخش داشته اما هنوز عاشق و واله یکدیگرند چیست؟  اولا از آنجایی که شما عقد شرعی بوده اید از نظر شرع دچار هیچ گناهی نشده اید و این احساس گناه در شما فقط بخاطر عرف جامعه است که آنهم اگر بعد از بیشتر مواظب باشید انشاءالله مسئله خاصی شما را تهدید نخواهد کرد. ثانیا چنانچه تمایل دارید که اشتیاق و هوستان همچنان داغ  پا برجا بماند توصیه میکنم از این به بعد حتی الامکان از روابط جنسی به این شکل اجتناب ورزید. بگذارید حلاوت همان یکی دوبار اول در خاطر آقا داماد بماند و ادامه این شکل از روابط جنسی را انشاءالله به بعد از عروسی محول نمایید. هر چند در این ایام میتوانید از سایر روشها برای کام دل گرفتن از یکدیگر بهر برده و خاطره ای لذت بخش برای خود و همسراتان به یادگار بگذارید. 

 

پرسش: سلام این سوال خیلی منو اذیت میکنه اگه جواب بدید خیلی ممنون میشم.من ۱ تیر پریود شدم و روز سوم یه قرص سیپروتن کامپوند مصرف کردم که چون تهوع شدید داشتم دیگه نخوردم. روز ۱۱ تیر با نامزدم نزدیکی سطحی داشتیم که فقط چون میترسیدم میخواستم از روش اوژِانسی پیشگیری استفاده کنم ۱ قرص LD خوردم ولی چون نامزدم بهم اطمینان داد که منی رو روی واژن نریخته دیگه قرص نخوردم و ۳ روز بعد یعنی روز ۱۵ تیر پریود شدم و از روز ۳ پریودی تا الان دارم LD مصرف میکنم.آیا پریودی بی موقع به خاطر قرص بوده؟ ما ۲۲ تیر هم با هم نزدیکی سطحی داشتیم. قبل از نزدیکی دوم هم احساس بزرگتر شدن سینه هام رو داشتم که حدس میزدم بخاطر قرص باشه. که هنوزم این حسو دارم و البته احساس کمی نفس تنگی و نفخ هم دارم.خیلی می ترسم حامله باشم امروز ۱ مرداده و موقع پریودیم باید ۱۵ مرداد باشه که البته دارم LD مصرف می کنم.به نظرتون چقدر احتمال حاملگی وجود داره؟  

پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی قبل از هر چیز بایستی عرض کنم که سؤال شما از تخصص بنده خارج است. اما از آنجا قصد ندارم سؤالتان را بی پاسخ بگذارم لازم است نکاتی را خدمت شما عرض میکنم.  

۱- علایمی که نوشتیه اید (احساس بزرگتر شدن سینه ها، تنگی نفس و نفخ) به احتمال قریب به یقین ناشی از عوارض قرص LD است و ارتباطی با حاملگی ندارد.  

۲- هر چند استرس، نگرانی و فشارهای هیجانی در وقوع پریود خارج از موعد مؤثر است، اما جهت معاینه و بررسی  دقیق تر  بایستی به پزشک متخصص زنان مراجعه فرمایید.  

۳- برای اطمینان از حامله بودن یا نبودن بایستی ابتدا مصرف قرص را قطع کرده و بین یک هفته تا ده روز منتظر بمانید. چنانچه پریود نشدید ازطریق آزمایش خون  و تست BHCG میتوان به دقت مشخص نمود که حاملگی ایجاد شده یا خیر    

 ۴- اگر قصد دارید دایم از این شیوه (قرص ضد بارداری) استفاده کنید بهتر است از روز اول پریود به مدت ۲۱ روز قرص را مصرف و سپس قطع نمایید تا ظرف چند روز (۳ تا ۷ روز بعد از قطع قرص) مجدد پریود شوید و دوباره از روز اول پریود به مدت ۲۱ روز قرص را مصرف نمایید و به همین روال ادامه دهید.   

۵- گاهی اوقات اسپرم مرد در مایع لزج و شفافی که قبل از منی از مرد خارج می شود نیز وجود دارد. لذا چنانچه تمایلی به مصرف دایمی قرص ندارید (که البته تصور درستی است) و همسرتان نیز در هنگام رابطه جنسی با شما اقدام به دخول می نمایند بهتر است از کاندوم استفاده نمایند. 

 

پرسش: با سلام و احترام فراوان. من ۹ ماهه که با پسری 24 ساله نامزد شدم و به تازگی عقد کردیم. در دوران نامزدی رابطه جنسی داشتیم اما نه به صورت کامل و دخول انجام نشده بود. در ابتدا نامزدم با من هم عقیده بود که رابطه جنسی کامل رو به بعد عروسی موکول کنیم،ولی بعد از عقد نظرش عوض شد و خیلی اصرار میکرد تا اینکه من هم قبول کردم .خودم هم میخواستم ولی بیشتر تمایل داشتم براساس عرف جامعه رفتار کنم یعنی تا عروسی صبر کنیم ولی بخاطر اصرارای نامزدم که میگفت براش سخته و هنوز ۱ سال تا عروسیمون مونده قبول کردم. حالا که این اتفاق افتاده من احساس میکنم اشتباه کردم که قبول کردم، ایشون شمال زندگی میکنه و من تهران،و ۱ یا ۲ ماه طول میکشه که هر بار همدیگه رو ببینیم و فک میکنم از این لحاظ هم برای هردومون یکم سخت بشه و بیشتر وابسته بشیم. 

ذهنم خیلی آشفته شده چون فکر میکنم کار درستی نکردیم،خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم بکنید. من اشتباه کردم؟ بعضیها میگن ارزش دختر میاد پایین اگه تو دوران نامزدی قبول کنه! البته من درمورد خودم و نامزدم اینطوری فکر نمیکنم ولی میخواستم شما هم در اینباره راهنماییم کنید. آیا اشتباه کردم؟ و چه عواقبی میتونه داشته باشه؟آیا این درسته که برای هم عادی میشویم؟؟ 

( البته من شناخت کامل از ایشون دارم و میدونم که اگه خدا بخواد ازدواجمون تداوم داره و از لحاظ بارداری ناخواسته هم خیلی مراقب هستیم، و فقط از این لحاظ که عرف جامعه این موضوع رو زیاد نمیپسنده یه نوع عذاب وجدان گرفتم و فکرمبکنم اشتباه کردم،خواهش میکنم راهنماییم کنید) 

پاسخ: درود بر شما. از آنجا که شما رابطه را بعد از عقد شرعی و بنا بر اصرار همسرتان برقرار کرده اید نه تنها از ارزش شما چیزی کم نشده بلکه باعث مقبولیت و جذابیت هر چه بیشتر شما نزد نامزدتان هم شده است. آنچه بقیه در خصوص فروکش کردن هوس و یا عادی شدن روابط می گویند مربوط به زمانی است که شما اقدام به برقراری رابطه نکرده بودید. در حال حاضر سعی کنید حتی الامکان با اعمال محدودیت در ادامه این سبک از رابطه (دخول)، شوق و اشتیاق باقی مانده را که اتفاقا به دلیل تجربه کسب لذت از برقرای رابطه جنسی بیشتر از قبل شده، حفظ و بلکه بر شدت آن بیافزایید. همانطور که قبلا در پاسخ دوست دیگر نیز عرض کرده ام، در این ایام می توانید از سایر روشها برای کام دل گرفتن از یکدیگر بهره برده و خاطره ای لذت بخش برای خود و همسراتان به یادگار بگذارید. 

 

پرسش: با سلام. من و خانومم در دوران عقد به سر می بریم. در هنگام بازی با همدیگه مایع منی خارج شده و آلت خانوم آغشته به منی شده ولی دخولی صورت نگرفته آیا حاملگی ممکنه حاصل بشه؟ اصلا بدون دخول ممکنه حاملگی صورت بگیره؟ اگر نه ، برای حاملگی حد اقل به چه میزان باید دخول انجام شده باشه (موقع خروج منی)؟ لطفا سریع پاسخ بدید. 

 پاسخ: درود بر شما. در هنگامی که زن به اوج لذت جنسی می رسد و نیز در زمان تخمک گذاری، در واژن و دستگاه تناسلی او حالتی از انقباض و مکندگی ایجاد می شود. در این وضعیت در صورتی که مایع منی مرد روی دستگاه تناسلی خارجی زن (اطراف واژن، مقعد، مجرای ادرار،..) بریزد، ممکن است مقداری از آن به طرف واژن حرکت کرده و داخل شود. گاه اسپرم مرد در رحم زن تا 5 روز زنده می ماند تا با تخمک زن ترکیب شود. بنابراین در صورت خروج منی و ریختن آن در اطراف یا بر روی اعضای تناسلی زن، حتی بدون دخول نیز امکان بارداری وجود دارد. 

 

پرسش: با سلام سوالی دارم خدمت شما. اینکه زنان در حدود چهارده روز پس از شروع قاعدگی تخمک آزاد می کنند و در قاعدگی دوره بعد دفع می شود در فاصله روز ۱۴ تا ۲۸ تخمک در چه وضعیتی است. در ضمن اگر رابطه د اشته باشد تا چند روز پس از چهاردهم ماه امکان بارداری بدون وسایل پیشگیری دارد؟ ولطفا این سوال هم پاسخ بدبد که آیا قرص های ضد بارداری موجب قطع عادت ماهانه می شود یا تنظیم آن. با تشکر 

 پاسخ: درود بر شما.در این فاصله در صورت وجود اسپرم، لقاح صورت میگیرد و چنانچه لقاح اتفاق نیفتد تخمک آزاد شده دفع میگردد. تخمک گذاری حدود ۱۴ روز (۲ روز کم یا بیش) قبل از شروع قاعدگی بعدی رخ می دهد. از طرفی قابلیت باروری تخمک پس از تخمک گذاری حداکثر ۲۴ ساعت و طول عمر اسپرم در داخل دستگاه تناسلی زن حدود ۴ روز است. اما قدرت باروری آن حدود ۴۸ ساعت است. در ضمن قرصهای ضد بارداری هم اثر تنظیمی و هم اثر بازداری (قطع) در قاعدگی دارد. 

 

پرسش: با سلام و خسته نباشید. ایا ممکن است در صورتیکه زن و مرد شورت پوشیده اند و دختر باکره است خانم باردار بشود؟؟؟ ایا ممکن است تماس و فشار از روی شورت هم باعث پاره شدن پرده بکارت دختر بشود؟؟؟ لطفا هر چه زودتر جواب دهید .خیلی نگرانیم

 پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی ورود هر شیء (ولو با وجود لباس زیر) به اندازه لازم در داخل واژن باعث آسیب به پرده بکارت میشود. البته پارگی بکارت به معنای بارداری نبوده و علاوه بر پارگی بایستی اسپرم نیز وارد شود. جهت رفع نگرانی و معاینه می توانید به متخصص زنان و زایمان مراجعه فرمایید. 

 

پرسش: با سلام. در سن ۳۵ سالگی ازدواج کردم و شب عروسی متوجه شدم همسرم به دلیل ناتوانی جنسی قادر به نزدیکی نیست (نعوظ انجام نمی شود) الان ۷ سال از ازدواج ما می گذرد و من همچنان باکره هستم . چند بار هم همسرم به اصرار من به بزشک ارولوژی مراجعه کرد ولی نتیجه ای نگرفت. لطفا ما را راهنمایی کنید.  

پاسخ: درود بر شما. چنانچه از درمانهای توصیه شده توسط پزشک ارولوژ نتیجه ای حاصل نشده یا مجدد مراجعه کنید و یا جهت بررسی احتمال وجود مشکلات عصبی یا روانی به روانپزشک مراجعه فرمایید. 

 

پرسش: با سلام. من خانمی 22ساله هستم. هنگام نزدیکی البته بدون دخول به ارگاسم میرسم و همه ی علایم جنب شدن به جز بیرون آمدن منی را دارم.در این صورت باید غسل انجام بدهم؟ و اینکه از نظر جسمی مشکلی دارم؟

پاسخ: درود بر شما اولا در خانمها مایعی به نام منی وجود ندارد ثانیا صرف ارگاسم و ایجاد علایم آن (حتی بدون دخول) نیازمند انجام غسل است. جهت اطلاعات بیشتر به توضیح المسائل مرجع تفلید خود مراجعه فرمایید. 

 

پرسش: با سلام و خسته نباشید. روز گذشته با نامزدم رابطه با کاندوم داشتم که التش را از پشت بین پاهای من گذاشته بود ولی پس از انزال متوجه شدیم که کاندوم پاره شده و تمام مایع منی بین پاهای من ریخته و چند دقیقه بعد من واژنم را با اب شستم. من باکره هستم و این اتفاق در روز قبل از شروع پریودی افتاد.ایا احتمال بارداری وجود دارد؟  

پاسخ: درود بر شما. نگران نباشید. هر چند ریختن مایع منی بر روی واژن در وضعیتی که بکارت از بین نرفته باشد نیز می تواند باعث بارداری شود، اما چون شما پریود شده اید این احتمال وجود ندارد. 

 

پرسش: سلام. اگه کسی آب را  با فشار مثل دوش آب وسط پاش نگه داره ممکنه پردش پاره بشه. یعنی انقدر نگه داره تا ارضا کامل بشه؟

پاسخ: معمولا اگر آب بصورت دوش حمام یا سردوش‌هایی که مثه گوشی تلفن می‌باشند و به سرشیلنگ آب وصل میشن، پاشیده بشه بعیده که باعث پارگی پرده بشه (هر چند میزان فشار آب و دوری و نزدیکی به پرده اهمیت داره). اما چنانچه سر شیلنگ لاستیکی را بصورتی فشار دهیم که فشار آب زیادتر بشه و آب به شکل سوزنی و با شدت به این ناحیه پاشیده بشه خالی از خطر نیست. همچنین بایستی از داخل کردن سرشیلنگ، انگشت و یا هر وسیله دیگری، در دهانه ورودی واژن اکیدا خودداری نمود. 

 

پرسش: با سلام. مدتی با همسرم رابطه از پشت دارم میخواستم ببرسم آیا استفاده از سر کننده مانند لیدوکایین میتونه در کاهش درد رابطه از پشت تاثیر داشته باشه؟ با تشکر  

پاسخ: درود بر شما. استفاده از ژل لیدوکائین ۲ درصد، چند دقیقه قبل از برقراری رابطه هم در کاهش درد و هم در روان کردن مدخل ورودی مقعد مؤثر است. هر چند به دلایل پزشکی و احتمال بروز بیماری‌های متعدد برای طرفین، توصیه اکید به ترک این نوع رابطه جنسی می‌گردد، اما چنانچه هنوز تمایل به ادامه این روش دارید بهتر است از کاندوم استفاده نمایید. 

 

پرسش: سلام بر شما مشاور گرامی. چند وقتیه یه سوال ذهنمو درگیر کرده . من تا حالا چندین بار با دوستم از پشت رابطه داشتم. اگه میشه بفرمائید رابطه جنسی از پشت ایرادی داره یا خیر؟ لطفا راهنمایی بفرمائید.

پاسخ: سلام و عرض ادب. دوست عزیز متاسفانه در دهه‌های اخیر شاهد تغییراتی در رفتارهای جنسی افراد هستیم. از جمله تغییراتی که بیشتر به دلیل مشاهده تصاویر و فیلمهای پورنو ایجاد شده، تمایل به برقراری رابطه جنسی به گونه‌ای است که شما نام بردید. خوب است بدانید که این روش برقراری رابطه حتی در خود کشورهای تولید کننده فیلمهای پورنو نیز توسط پزشکان متخصص شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است. وجود عوامل بیماری زا مثل انواع میکروبها و باکتری‌های مضر در این قسمت از بدن و نیز خطر انتقال آنها به طرفین رابطه از جمله دلایل رد این شیوه رابطه جنسی است. 

تا آنجا که بنده تحقیق کرده‌ام در هیچ یک از ادیان رسمی نیز این نوع رابطه توصیه نشده چنان که در دین اسلام نیز بر کراهت شدید این نوع رابطه در روابط زناشویی بین همسران، حتی با وجود رضایت زن و در شرایط عدم رضایت زن بر حرام بودن آن اشاره گردیده است. بنابراین توصیه اکید می‌کنم تا حد امکان از برقراری این شیوه از رابطه جنسی پرهیز نمایید. 

 

پرسش: سلام. من حدود ده ساله که دیگه خودارضایی نمیکنم اما هنوز مشکلاتش بامنه اولیش تغییر شکل و بزرگ شدن یکی از لبه های بزرگ آلتمه و دومیش لرزش بدنم هنگام تحریک که این دومی دیگه واقعا اعصابمو به هم ریخته حتی تحریک ناخودآگاه و در خواب هم تمام بدن منو میلرزونه و این باعث شده تا بحال جرات نکنم به خواستارام جواب بدم  

پاسخ: درود بر شما. دوست عزیز تغییر شکل ظاهری فرج تا بعد از سن بلوغ امریست طبیعی و جای نگرانی ندارد. علت این تغییر شکل هر چه که باشد با عمل جراحی ساده قابل ترمیم و زیباسازی است. بهتر است برای معاینه، تشخیص و درمان ابتدا به پزشک متخصص زنان و سپس به یک روانپزشک یا متخصص اعصاب و روان مراجعه فرمایید. 

 

پرسش: ۳۰ سالمه و مجرد هستم. علاقه زیادی دارم با خانوم هایی که متاهل هستند رابطه داشته باشم یعنی اونا بهتر به دلم میشنه تا دخترها. البته تا حالا با هیچ کس رابطه جنسی نداشتم. می دونم که غیر عادیه لطفا راهنمایی کنید. 

پاسخ: دوست گرامی علل متعددی می‌تونه داشته باشه. از دلایل اون شاید بتوان به  سن خود شما اشاره کرد.

همینطور اغلب افرادی که وابستگی زیادی به مادر یا مادربزرگ خودشون داشته‌اند، بخصوص پسرانی که در ایام طفولیت خود، فقط در کنار آنها به آرامش رسیده  و یا خوابیده‌اند. در عین حال این نکته که چرا تا این سن هنوز مجرد مانده‌اید نیز جای بسی تأمل و بررسی دارد. 

 

پرسش: ممنونم ولی خوب که فک میکنم میبینم یه بار که عصبانی بودم وحس میکردم پرده ندارم انگشتمو خواستم بکنم توش یکم درد داشت ولی فک نکنم که انگشتم داخل رفته باشه حتی یه بند یه بارم پام لیز خورد و افتادم رو تخت و به شدت احساس درد کرد...ام. چطور میتونم خودم مطمئن شم میتونم ببینم خودم؟ ازتون خیلی ممنونم  

پاسخ: دوست گرامی معاینه وضعیت پرده بکارت توسط خود شخص چندان کار ساده‌ای نیست.

ولی حسب وظیفه پاسخگویی میتونم روش زیر را خدمت شما پیشنهاد دهم:

بر روی زمین یا مکانی که نرم نباشد بنشینید. این وضعیت به این دلیل است که ناحیه باسن شما داخل تشک فرو نرود. پاهای خود را در حالی که کمی از قسمت زانو خم هستند بلند کرده و  به سمت طرفین بدن از هم باز کنید. آیینه‌ای را مقابل خود قرار دهید. طوری که قادر باشید عضو  تناسلی خودتان بخصوص ناحیه پایین آن را به خوبی ببینید. با استفاده از انگشتان اشاره دو دست پایینترین بخش عضو تناسلی (پرینه) خود را کمی از هم باز کنید. این قسمت حدود یک تا دو سانت پایین تر از ناحیه خروج ادرار قرار دارد. در این وضعیت پرده بکارت شما هویدا خواهد شد و چنانچه پرده شما سالم باشد قاعدتا نبایستی به غیر از منفذ (سوراخ)  خروج خون عادت ماهانه ، در آن باز شدگی یا دریچه‌ای دیده شود. البته از آنجا که پرده بکارت با اشکال مختلف وجود دارد، معاینه و تشخیص دقیق نوع و وضعیت سلامت آن از عهده خود فرد خارج است. لذا توصیه میکنم در صورت امکان جهت کسب اطمینان به یکی از مراکز بهداشتی یا کلینیکهای مامایی یا دکتر زنان مراجعه فرمایید. در صورت مراجعه به این مراکز نه تنها از وضعیت سلامت پرده بکارت خود اطمینان حاصل می‌نمایید بلکه در صورت تمایل می‌توانید از آنها گواهی سلامت پرده بکارت خود را نیز مطالبه فرمایید. 

 

پرسش: سلام نمیدونم چی بگم خیلی وقته دنبال کسی ام که بهم جواب بده توروخدا جوابمو زود بدین. من خودارضایی می کنم از سوم راهنمایی الان پیشم نمیدونم پرده دارم یا نه انگشتمو توش نکردم فقط میمالم ببخشیدا ولی باید بگم. چطور مطمئن بشم؟چطور ترک کنم   

پاسخ: درود بر شما. اگر انگشت یا شیئ دیگری داخل نکرده باشید باحتمال بسیار قوی پرده بکارت شما سالم است و جای هیچ نگرانی نیست. 

 

پرسش: باسلام. من پسری مجرد سی و دو ساله هستم که چندین سال خود ار ضایی داشتم البته چند ساله که ترک کردم اون موقع ها نمی دونستم که عوارض داره حتی روزی چند بار این کار رو می کردم. الان یه درد مزمنی پشت ساق پاهام حس می کنم و حتی چند ساعت که سر پا می مونم یه آبی ازم خارج میشه لطفاً راهنمایی م کنید. 

پاسخ: دوست گرامی آنچه که شما به عنوان درد در ناحیه ساق پا و یا خروج بی اختیار مایع فرموده اید، به نظر نمی رسد ارتباطی با خود ارضایی شما در چندین سال گذشته داشته باشد. برای تشخیص مقدماتی علت درد در ناحیه ساق پا به پزشک عمومی و در خصوص خروج بی اختیار مایع، به پزشک متخصص اورولوژ (کلیه و مجاری ادرار) مراجعه فرمایید. 

 

پرسش: سلام.میخواستم بدونم در اولین رابطه جنسی دهانی حتما دختر ارضا میشه؟ ممکنه ارضا نشه؟ اگه کسی که هفته ای 1بار خود ارضایی میکنه هم مشکلات زیادی واسش وجود داره و اگه کسی خود ارضایی رو گذاشت کنار باز هم اثرات بدش واسه همیشه پایدار میمونه تو خانوما؟  

 پاسخ: درود بر شما. خیر، لزومی نیست که حتما در اولین و یا حتی چندمین رابطه حتما ارضاء صورت بگیرد. این امر همچون رابطه طبیعی بسته به آمادگی قبلی، شدت  و مدت تحریک، و شرایط موقعیتی، تغییر پذیر است.

همونطور که اطلاع دارید خود ارضایی در دو بعد ایجاد مشکل می‌کنه: اول آسیبهایی است که در صورت صعف بنیه بدنی بر جسم عارض می‌شود و دوم آسیب‌هایی است که متوجه روان فرد (اعتماد به نفس و خودباوری، خلق و خو و...) می‌گردد.

قطعا در صورت ترک این عمل (حتی یک بار در هفته) به زودی آسیبهای جسمی احتمالی آن مثل بی حالی ، عدم تمرکز و ضعف حافظه، ضعف قوای بدنی و آستانه تحمل پایین و ...  بر طرف و با تقویت و تغذیه مناسب، جسم به وضعیت طبیعی باز خواهد گشت.

آسیبهای روانی حاصل نیز با تقویت نیروی اراده و بازخورد مثبتی که در نتیجه ترک این عادت عاید فرد می‌شود، به تدریج برطرف خواهد شد. 

 

پرسش: با سلام. بنده به تازگی عقد کرده ام ودرخواستم از شما توضیحاتی پیرامون چگونگی گذراندن دوران عقد ومسائل جنسی در این دوران است.باتوجه به حساس بودن خانواده هایمان وهمچنین فشارهای روحی وروانی هم از نظر جنسی وهم اجتماعی که به من وارد میشه.لطفا کمکم کنین. با تشکر

پاسخ: با سلام وعرض ادب. دوست گرامی اولاً پیوند شما  زوج عزیز را تبریک عرض می کنم.ثانیاً از آنجا که شما عقد رسمی و شرعی شده اید لذا شرعاً و قانوناً همسر هم هستید و بالطبع روابط فیمابین شما نیز نبایستی از هیچ حیثی با سایر زوجین تفاوت داشته باشد. اما ذکر یک نکته لازم است و آن اینکه به غیر از شرع و قانون، بایستی به عرف جامعه ، منطقه ، محله و یا حتی فامیل و خانواده یکدیگر نیز احترام بگذارید.درست است که شما قانوناً و شرعاً زن و شوهرید و حق دارید هرگونه رابطه حلالی با یکدیگر داشته باشید ولی عرف جامعه ما به دوران عقد به عنوان دوران نامزدی یا دوران آشنایی بیشتر  می نگرد و علت اینکه در برخی از خانواده ها دو جوان را ابتدا به عقد شرعی هم در می آورند و سپس اقدام به برگزاری مراسم عروسی می کنند اینست که در آن مدت عقد در روابط و رفت و آمدها بین خودشان ، خانواده و اقوام و نیز در اماکن عمومی یا خصوصی از لحاظ شرعی راحتتر باشند و نه اینکه در برقراری رابطه جنسی آزاد باشند.

در واقع در این دوران بایستی دو طرف قادر باشند تا یکدیگر را در شرایط و موقعیت های مختلف زندگی بطور واقعی محک زده و باصطلاح سبک و سنگین کنند و چنانچه شناختشان از یکدیگر  بواسطه رابطه راحتتر، بیشتر و کاملتر شد آنگاه اقدام به عروسی یا شروع رسمی زندگی مشترک نمایند.

بدیهی است در برخی از خانواده ها دوران نامزدی حتی بدون خواندن عقد شرعی صورت می گیرد و این خود دلیلی است بر این امر که برقراری رابطه جنسی در این دوران  جایز نیست . چه بسا دو طرف و یا خانواده آنها در طی دوران نامزدی متوجه شوند که به درد هم نمی خورند و لذا بخواهند این روابط را قطع کنند در اینصورت اگر رابطه جنسی بین دختر و پسر بر قرار شده باشد مجبورند علیرغم میل باطنی و اختلاف موجود ، به خاطر ترس از آبرو یا تن به جدایی ندهند و یا اگر هم راضی به جدایی شوند طبق قانون آقای داماد چون در دوران عقد نزدیکی کرده بایستی تمام و کمال همه مهر عروس خانم را بپردازد و چنانچه رابطه جنسی برقرار نشده باشد فقط بایستی نیمی از مهر مقرر را بپردازد .

از طرف دیگر اگر صیغه عقد جاری نشده باشد و بین دختر و پسر نیز رابطه جنسی برقرار نشده باشد طرفین بدون هیچ مشکل قانونی و شرعی از هم جدا می شوند .

بنابراین ضمن آرزوی پایداری و دوام زندگی مشترک برای  شما زوج گرامی ، اکیداً توصیه میکنم در این دوران از برقراری هر گونه رابطه جنسی که همراه با دخول باشد خودداری ورزید هر چند سایر روابط نزدیک و محبت آمیز بین شما مانعی ندارد. موفق باشید 

 

پرسش: سلام خسته نباشید ممنون که وقتتون رو دراختیارمون می زارید. ۲۲ سالمه وچندماه میشه که نامزدکردم نامزدم ۱۸ سالشه وبعداز چندماه دیگه هم قراره عقدکنیم سوالام به این ترتیبه:
۱- تو دوران نامزدی وعقد یعنی قبل رفتن به زیریه سقف باید چطوری باهم برخورد وارتباط داشته باشیم؟
۲- به خاطر محدودیت های این دوران امکان ارتباط جنسی کامل نداریم وکمیم من از این جور کارا تو این دوران خوشم نمیاد وهم به خاطرجو اجتماعیمون این گونه ارتباط رو نداریم،درصورتی که نامزدم تمایل زیادی داره حتی به صورت لمسی و معاشقه نه دخول وبه رفتارم اعتراض می کنه (عدم تمایل) به گونه‌ای که به بحث و قهر های طولانی منجر میشه من چطور به ‌نیازهاش جواب بدم که نه احتراممون از بین بره و هم مشکل نامحرمی نداشته باشیم؟ خواهشا به سوالم جواب بدین خیلی برام حیاتیه ببخشید سرتونم به دردآوردم ممنون. 

 پاسخ:  درود بر شما. دوست گرامی برای پاسخ سؤال اول و البته بخشی از سؤال دوم، بهتر است در همین صفحه پاسخ به سؤال اول دوست دیگرمان را که مشابه سؤال شما را پرسیده‌اند، ملاحظه بفرمایید.  

اما در پاسخ به بخش دیگری از سؤال دوم باید عرض کنم که برای برقراری رابطه راحت‌تر و صمیمانه‌تر در این دوران (قبل از عقد رسمی)، می توانید با اجازه پدر نامزدتان ایشان را به صورت مدت دار (عقد موقت) برای خود عقد نمایید. در دوران عقد موقت هر نوع رابطه‌ای بین شما از نظر شرعی حلال است و می‌توانید با راحتی و فراغ خیال بیشتری با یکدیگر در ارتباط باشید. البته منظور بنده از رابطه راحت‌تر و صمیمانه، راحتی در حجاب و پوشش و عدم نیاز به رعایت محرم و نامحرم است و نه برقراری رابطه جنسی. کنار ایشان نشستن، گرفتن دست همدیگر و یا حتی لمس ایشان، مهمانی رفتن و ... همگی در احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتر بین شما مؤثر است. هر چند توصیه می‌کنم حتی الامکان تا قبل از عقد رسمی از معاشقه یا تماس جسمی و لمس بدن یکدیگر در انظار عمومی یا حتی مقابل اعضای خانواده‌هایتان پرهیز کنید. بطور کلی در مقابل جمع (و نه مواقعی که تنها هستید) به گونه ای رفتار نکنید که اگر خدای ناکرده ازدواجتان سر نگرفت از رفتارهایتان پشیمان و یا مقابل دیگران سرافکنده باشید (بخصوص این امر برای رعایت حال دخترخانم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است). 

 

پرسش: سلام من و نامزدم رابطه جنسی داشتیم. باکره ست من آلتم از پشت لای پاهاش بود که ارضا شدم همونجا سریع رفت خودشو شست این موضوع مال ۱۲ روز پیش بود و والان ۱۰ روز پیش باید پریود میشد که تا الان نشده البته خودش میگه تا حالا سابقه داشته که پریودش ۱۰تا ۱۵ روز عقب بیفته میخوام بدونم احتمال داره باردار شده باشه ممنون میشم اگه زودتر جوابمو بدین . خیلی نگرانم . ممنون  

پاسخ:  درود بر شما. با توجه به این که ایشان باکره هستند و هیچ دخولی صورت نگرفته  و در عین حال بلافاصله پس از خروج مایع منی خود را مورد شستشو قرار داده‌اند، و نیز با در نظر گرفتن سابقه قبلی ده پانزده روزه تأخیر در پریود ایشان، جای هیچ نگرانی نیست. هرچند جهت اطمینان خاطر میتوانید با مراجعه به یک پزشک (حتی پزشک عمومی)  و درخواست تست ادرار جهت بارداری، خیال خود را آسوده تر سازید.  

 

پرسش: میخواستم در مورد خود ارضایی بیشتر بدونم. لطفا راهنمایی کنید.من وقتی یه مطلب جنسی میخونم لباس زیرم مرطوب میشه یا وقتی دوست پسرم دستمو میگیره.یا یه عکس خانوم سکسی میبینم. معمولا یه هفته قبل از پریود و چند روز بعد از پریود این حس بیشتره و زود تحریک میشم. اونایی که میگن خود ارضایی می کنیم نمی دونم دقیقا چیکار میکنن یعنی چیزی وارد مهبلشون میکنن؟ من این کارو هیچ وقت نکردم و نمی کنم ولی وقتی لباسم مرطوب میشه کمی با دستم مالش میدم و شاید در عرض 2 دقیقه و بعدش دیگه حسی ندارم و حتی پشیمونم میشم. اینم خود ارضاییه؟ خطرناکه؟ دست خودم نیست زود تحریک میشم . علت اینکه اینقد سریع بدنم مرطوب میشه چیه؟یعنی من خیلی شهوتیم؟   

پاسخ: درود بر شما. بله این عمل خودارضایی است و برای خودارضایی نیازی به ورود شیئی به داخل نیست. سعی کنید از این عمل پرهیز کرده و خود را در معرض تحریکات دیداری، شنوایی یا لمسی قرار ندهید. رطوبت حاصل هم ناشی از تحریک و کاملا طبیعی است. 

 

پرسش: سلام.دختری 23 ساله هستم. ازدوران بچگی تا الان خود ارضایی میکنم و هنوز موفق به ترکش نشدم. الان خواستگارای خوبی دارم ولی میترسم تو رابطه ی زناشوییم برام مشکل پیش بیاد.آخه خیلی زود شهوتی میشم خیلی زود هم ارضا میشم.تورو خدا کمکم کنید.   

پاسخ: درود بر شما. آن چه باعث تحریک یا به قول شما شهوتی شدن می گردد، قرارگیری در معرض تحریکات واقعی (دیداری، شنوایی و لمسی) یا خیالی (رؤیا پردازی) است. بهتر است برای رفع این حالات که خود مقدمه خودارضایی است، سعی کنید حتی الامکان از تحریکات مذکور پرهیز کرده و در طول روز همیشه خود و افکارتان را به کارهای خوب و مفید مشغول سازید. 

 

پرسش: سلام آقای دکتر امیدوارم حالتون خوب باشد. تو رو خدا جوابمو بدین. من با دخترای زیادی رابطه داشتم ولی تازگی با هرکی جایی میرم آلتم بلند نمیشه چیکار کنم آیا باید دارویی بخورم  تو رو خدا جوابمو زود بدین میخوام ازدواج کنم.  

پاسخ: درود بر شما. جهت بررسی و معاینه به پزشک ارولوژ مراجعه فرمایید. 

  

پرسش: سلام. در صورت شک کردن به ورود منی داخل واژن بعد از گذشت چندروز از رابطه مقعدی, جهت پیشگیری از بارداری چه باید کرد؟

پاسخ: درود. فقط میتوانید از روش جلوگیری اورژانسی(قرص اورژانسی) استفاده کنید و راه دیگیری وجود ندارد. البته بعد از گذشت چند روز معلوم نیست جواب بدهد.

  

پرسش: با سلام و خسته نباشید. دختری 20 ساله و باکره هستم. دو روز پیش از مقعد رابطه داشتم که آب منی دوستم وارد مقعدم شده اما بلافاصله آبی که احتمالا در اطراف واژنم ریخته بوده رو تمیز کرده و شستم. آیا احتمال حاملگی وجود داره؟ قرص مصرف نکردم و تا به حال نزدیکی از واژن نداشتم..ممنون   

پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی در صورت ورود اسپرم داخل واژن (حتی در صورت باکره بودن) احتمال بارداری وجود دارد. معمولا در این مواقع از روش جلوگیری اورژانسی استفاده میشود. 

  

پرسش: سلام تو رو خدا جوابمو بدید. من دختری 19 ساله با یه پسر رابطه جنسی سطحی داشتم فقط مالیدن آلت بدون دخول سؤالم اینه که اگه من قبل از ازدواج برای گرفتن گواهی سالم بودن پرده بکارت برم با معاینه میفهمند قبلا با کسی رابطه داشتم پرده بکارتم سالمه. خواهش میکنم جوابمو بدید.

پاسخ: درود بر شما. دوست عزیز اگر به هیچ عنوان آلت، انگشت و یا هر چیز دیگری وارد نکرده باشید قطع به یقین بکارت شما آسیب ندیده و با خیالی آسوده می توانید نسبت به اخذ گواهی سلامت اقدام فرمایید.

  

پرسش: سلام به شما و با تشکر از برنامه خوبتون دختری هستم 20 ساله متاسفانه 7 سال خودارضایی دارم ولی تا به حال هیچ چیز داخل وازن نکردم. میخوام بدونم که احتمال داره پرده بکارت آسیب دیده باشه؟

پاسخ: درود بر شما خیر احتمال آسیب ضعیف است هر چند جهت اطمینان خاطر و معاینه میتوانید به پزشک زنان نیز مراجعه فرمایید.

  

پرسش: من پسری 34 ساله و مجرد هستم. در جلسات خواستگاری معمولا میشه راجع به همه چیز صحبت کرد ولی در مورد سرد یا گرم مزاجی جنسی به دلایل فرهنگی و تهمت انحراف اخلاقی نمیشه به این سادگی اونو مطرح کرد. من خودم از نظر جنسی بسیار گرم مزاج هستم ولی نمیدونم چطوری از وضعیت طرف مقابلم در این مورد مطلع بشم. پرسیدن رو در رو خیلی سخته. لطفا منو راهنمایی بفرمایید. با تشکر و احترام فراوان.

پاسخ: دوست گرامی همانگونه که خودتان هم اشاره فرموده­اید طرخ این گونه سؤالات در جلسات اولیه خواستگاری آن هم در شرایطی که هنوز ارتباط و شناخت چندانی ایجاد نشده جایز نیست. اما پس از توافق اولیه در مسائل اصلی می توانید به دو طریق اقدام کنید:

1- خودتان در جلسات خصوصی بعدی به صورت جزیی تر نسبت به طرح مستقیم یا غیر مستقیم این گونه مسائل (دیدگاه و باورهای فرد در خصوص روابط جنسی) اقدام نمایید. به این شکل که در بین سؤالات خود به گونه­ای این سؤالات را بگنجانید که ایجاد حساسیت نکند. البته حق دهید که معمولا پاسخگویی مستقیم به این گونه سؤالات برای خانمها راحت نیست.

2- روش دیگر این است که با توافق یکدیگر به مشاور ازدواج مراجعه کرده و از طریق ایشان نسبت به تمایلات و خواسته های جنسی یکدیگر آشنایی پیدا کنید.

  

پرسش: با عرض سلام و ادب. بنده جوانی (پسر) 19 ساله هستم که طی سالهای گذشته دست به کار پلید خود ارضایی می زدم و در اواخر که به شش ماه پیش بر میگردد وقتی این کار را انجام میدادم به یک دقیقه طول نمیکشید که ارضا میشدم. خواستم ببینم در آینده که با همسرم نزدیکی میکنم دچار زود انزالی خواهم شد؟ برقرار و پایدار باشید.

پاسخ: در صورت ترک و تقویت قوای جسمی انشالله مشکلی نخواهید داشت. هر چند از لحاظ میزان استرس و اضطراب نیز بایستی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرید. بهتر است در حال حاضر فکرتان را زیاد مشغول این موضوع نکنید.

  

پرسش: با سلام خدمت شما. من برای معاینه پرده بکارتم پیش دکتر رفتم به من گفتن پردم سالمه و یه خراش سطحی داره که مشکلی نیست و گواهی سلامت میدن. سؤال من اینه که اگه من پیش یه دکتر دیگه برای معاینه برم با وجود این که در هنگام معاینه میزانی کشش برای دیدن به پردم وارد میشه امکان داره میزان خراش که از قبل بوده بیشتر بشه؟ و من برای از بین بردن رطوبتم سشوار از دور با کمی باز کردن دو لب بالایی میگیرم این کار باعث آسیب میشه؟ با تشکر.

پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی در پاسخ به سؤال نخست شما، چنانچه گواهی سلامت گرفته اید دیگر نیازی به معاینه مجدد نیست هر چند در صورت لزوم بعید به نظر میرسد که آسیبی به آن وارد شود. جهت آسودگی خیال توصیه میکنم قبل از معاینه مجدد، پزشک خود را از وضعیت خراش ایجاد شده مطلع فرمایید.

در رابطه با سؤال دوم، برای رفع رطوبت و نیز جلوگیری از تحریک استفاده از دستمال کاغذی تمیز (دستمال توالت) کفایت کرده و نیازی به سشوار نیست.

  

پرسش: ضمن عرض سلام خواستم بدونم زود ارضایی در مردان درمان قطعی داره که بشه با دارویی به مرور زمان درمانش کرد. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید. چون واقعا منو اذیت میکنه و از تهیه کاندوم خجالت میکشم.

پاسخ: انزال زودرس زمانی است که مرد پیش از موعد دلخواه خود (کمتر از دو دقیقه) به اوج لذت جنسی رسیده و قبل یا بلافاصله پس از دخول، در او انزال رخ نماید. در این نوع انزال مرد کنترلی بر انزال خود ندارد. این اختلال یکی از شایعترین اختلالات جنسی در مردان است که ممکن است باعث اختلالاتی دیگر همچون دشواری در نعوظ، عدم ارگاسم زن (رسیدن به اوج لذت جنسی)، کم شدن تمایل جنسی یا حتی در مواردی تنفر از برقراری رابطه جنسی یا مسائل جنسی شود.

زود انزالی در اصل مشکل یا بیماری محسوب نمیشود. شاید بتوان ریشه آنرا وسواس فکری و یا اضطراب از داشتن یک رابطه لذت بخش و با کیفیت مطرح نمود. لذا یکی از ساده ترین درمانها استفاده از شیوه های مؤثر در کاهش اضطراب و نیز حفظ آرامش، کنترل بدن و احساسات، با تمرینهای رفتاری مناسب است.  

به طور کلی برای حل این مشکل درمانهای مختلفی ارائه گردیده  که به برخی از آنها اشاره می شود:

1- درمانهای رفتاری:

این نوع درمان در واقع مؤثرترین و کم عارضه ترین روش درمانی است. در این شیوه به جای استفاده از تجهیزات مصنوعی و یا دارو، سعی میگردد تا از طریق آموزش شیوه های رفتاری، کنترل رفتار و احساسات جنسی را به فرد بیاموزند. در اکثر اوقات این شیوه اولین پیشنهاد درمانی است و روشهای مختلفی دارد که عبارتند از:

الف) فرد توسط خود یا شریک جنسی اش تحریک شده و تا زمان اوج لذت جنسی به تحریک ادامه می دهد و به محض این که احساس کرد نزدیک انزال است عمل تحریک را متوقف و بعد از چند لحظه که احساساتش فروکش کرد دوباره اقدام به تحریک مینماید. سپس بعد از چندین روز تمرین اولیه، اقدام به رابطه جنسی به شیوه ای که مرد در زیر و زن در رو قرار گیرد مینماید. این بار عمل تحریک واقعی تر است و مرد همانند شیوه قبل بایستی تا نزدیک ارضا شدن پیش رفته و سپس رابطه را متوقف نماید. بعد از چندین هفته تمرین و تکرار کنترل رابطه جنسی توسط مرد به صورت شرطی شده درآمده و میتواند هم مدت رابطه جنسی را زیاد کند و هم شریک جنسی اش را ارضا نماید.  

ب) روش دیگر این است که مرد قبل از انزال سر یا انتهای آلت خود را فشار داده تا نعوظ کمتر و انزال دیرتر انجام شود و بعد از چند دقیقه مجددا رابطه را از سر میگیرد.

ج) روش دیگر که قبلا نیز به آن اشاره شد این است که مرد در هنگام رابطه جنسی در زیر و به پشت می خوابد و زن روی او قرار گرفته و عملیات جنسی را با فعالیت زیاد کنترل می کند.

د) زیاد کردن رابطه جنسی نیز در درمان زود انزالی مؤثر است. اگر فرد در حالت عادی هفته ای دو بار رابطه دارد میتواند این رابطه را تا روی یک بار افزایش دهد.

ه) استفاده از کاندوم به ویژه استفاده از کاندومهای آغشته به مواد بی حس کننده نیز بسیار مؤثر است، زیرا از یک سو به واسطه کمتر کردن میزان تماس و از سوی دیگر به واسطه کمتر نمودن حساسیت آلت جنسی مرد، باعث رفع زود انزالی و افزایش طوبل مدت رابطه میشود.

2- درمانهای عاطفی - روانی:

از دیگر روشهای بهبود زود انزالی، قرار دادن روابط عاشقانه یا همان عشق بازی زوجین قبل از دخول است. این امر باعث کسب لذت دوسویه در هر دو طرف رابطه (زن و مرد) گشته و رضایت جنسی را در هر دوی آنها بالا میبرد.

3- درمانهای موضعی:

استفاده از ژل لیدوکائین یا اسپری بی حس کننده بر روی آلت که در این حالت بایستی قبل از تماس آلت مرد با واژن زن، حتما از کاندوم استفاده شود، چرا که در غیر این صورت تماس این مواد با دیواره واژن زن موجب بی حسی آن شده که خود منجر به خشکی واژن و عدم لذتبخشی رابطه برای او میشود و لذا ممکن است در نوبتهای بعدی اجازه استفاده از این مواد را به مرد ندهد.

4- درمانهای دارویی:

هر چند به دلیل محدودیت در تجویز دارو از ذکر نام آنها معذورم اما به طور کلی هر دارویی که مهار کننده باز جذب سروتونین و یا ضد اضطراب باشد در درمان مؤثر است.

5- درمان گیاهی:

دمکرده گل شقایق و دارچین، همچنین سیاهدانه و سنجد پخته در روغن زیتون باعث دیر انزالی میشود.

 

پرسش: با سلام ممکنه ازتون درخواست کنم به طور مختصر مراحل رابطه جنسی بین زن و شوهر را برای من بگید؟

پاسخ: 1) مرحله تمایل یا علاقه: این مرحله شامل علاقه و میل به برقراری رابطه جنسی است که معمولا با خیالپردازیهای تحریک کننده جنسی همراه است. 2) مرحله تحریک یا انگیختگی: در این مرحله مرد و زن لذت مرتبط با افزایش جریان خون در اندامهای جنسی را تجربه میکنند. افزایش جریان خون  علاوه بر اندام جنسی زنان شامل پستانها هم میشود. آثار برانگیختگی جنسی در زنان از طریق بزرگتر شدن پستانها و تغییرات مهبلی مانند ترشح مواد لیز کننده و در مردان هنگام ایجاد نعوظ در آلت جنسی قابل مشاهده است. 3) مرحله ارضا یا ارگاسم: اوج لذت جنسی در این مرحله رخ میدهد. این مرحله در مردان عموما با انزال (خروج منی) و در زنان با انقباض جداره های خارجی مهبل همراه است. در عین حال در هر دو جنس تنش عمومی عضلانی احساس میشود. 4) مرحله آرامش یا فرونشینی: مرحله پایانی رابطه جنسی، مرحله آرمیدگی و احساس خشنودی است. در مردان پس از انزال دوره مقاومت ایجاد شده که طی آن نعوظ دوباره و برانگیختگی امکان پذیر نیست. اما تقریبا در اغلب زنان معمولا بلافاصله امکان برانیگیختگی مجدد و ارگاسمهای متعدد وجود دارد.

  

پرسش: سلام. من یک پسر 18 ساله هستم. اندازه آلت من در حالت راست 11 سانتیمتر می باشد. ممنون میشم اگه لطف کنید و به چند تا سؤال من جواب بدید:

1- آیا اندازه آلت من بزرگتر میشه؟

2- این اندازه برای برقراری رابطه کافی هستش؟

3- آیا تکنیکهایی مثل پنی مور یا تمرین دادن آلت با کشیدن اون به سمت جلو میتونه باعث افزایش طول بشه، اگه تمرینات مداوم انجام بشه؟

4- آیا طول آلت در لذت بردن فرد مؤنث از رابطه نقش داره؟

پاسخ: با سلام و عرض ادب. دوست گرامی اندازه آلت تا حدود سن 20 سالگی رشد میکند و اندازه آلت شما (به فرض مناسب بودن سایز اندام) برای برقراری رابطه کافیست و نیازی به استفاده از روشهای مذکور برای رشد آلت خود ندارید. برای لذت بردن جنس مؤنث (به فرض مناسب بودن سایز اندام) طول آلت در حالت نعوظ با اندازه 10 سانت کافیست. منظور از مناسب بودن سایز اندام این است که اگر هر یک از طرفین از اندامی چاق و فربه برخوردار باشند ممکن است دخول کامل (با این سایز از آلت) کمی دشوار باشد. 

  

پرسش: سلام روز بخیر. دختری ۲۷ ساله و مجرد هستم که هر چند رابطه جنسی با جنس مخالف داشته ام ولی تمایل به همجنس دارم . من می خواستم اطلاعاتی در مورد تحریک جنسی زن با زن داشته باشم... 

میشه کمکم کنید . می خوام بدونم گرایش من به سمت همجنسم واسم به مرور زمان هنجار اخلاقی بوجود نمیاره؟؟؟

پاسخ: با سلام و عرض ادب خدمت دوست گرامی. دوست خوبم قبل از اینکه پاسخ سوالات شما را ارائه دهم ابتدا مقدمه ای را حضورتان بیان می کنم .عده ای بر ا ین عقیده اند که گرایش یک فرد به همجنس خود  نتیجه نوع برخورد یا تربیت او در خانواده است لذا به والدین توصیه اکید می کنند  که برای دختر بچه خود  اسباب بازی هایی مثل تفنگ یا ماشین که پسرانه هستند نخرند ، یا اجازه ندهند او موهایش را به شکل پسران کوتاه کند و یا بالعکس به والدینی که فرزند پسر دارند دایم گوشزد می کنند که نگذارند او موهایش را بلند کند یا با دختران خاله بازی یا عروسک بازی نماید و یا با لباس دخترانه ظاهرشود.

اما واقعیت چیست ؟

در واقع این ویژگیهای ژنتیکی است که تمایلات همنجس خواهانه یا دگر جنس خواهانه یک فرد را تعیین می کند. طبق تحقیقات جدید اینکه یک دختر بچه جذب گروه پسران یا بازیها و رفتارهای پسرانه می شود و خود را با آنها همنوا می بیند اینستکه بصورت ژنتیکی و کاملاً نا آگاهانه خود را از جنس آنان می داند و لذا با آنها بودن برایش راحتی بیشتری دارد تا با همجنسان طبیعی خودش . دقیقاً مانند یک دختر بچه طبیعی که در سنین کودکی خود بلحاظ ویژگیهای ژنتیکی طبیعی اش جذب گروه همجنسان خود یعنی دختران می شود و با آنها بودن و  همنوا شدن با آنها برایش لذتبخش است و از گروه پسران پرهیز می کند.(در مورد پسران هم همین گونه است)

 نتیجه این امر چیست ؟ پاسخ مشخص است،در سنین نوجوانی هر فرد جذب جنس متضاد خود شده و دست یافتن به آن جنس برایش جذابتر می گردد. بنابراین در آقا پسری که جنسیت و تمایلات ژنتیکی مربوط به مردان وجود دارد تمایل به دختر و زنان و در دختر خانمی که جنسیت فیزیولوژیک و تمایلات ژنتیکی زنانه وجود دارد تمایل به جنس پسر و گروه مردان مشاهده می گردد.

اما وضع در گروهی که علیرغم شکل و شمایل ظاهر ، از لحاظ ژنتیکی در جنس دیگر قرار دارند کاملاً برعکس می شود . یعنی پسری که ظاهر فیزیولوژیک مردانه دارد اما از لحاظ تمایلات ژنتیکی زنانه است ، بجای تمایل به جنس دختر و زنان تمایل به جنس پسر و مردان هویدا می گردد . یا در مورد دختر جنس مخالف دیگر پسر نیست بلکه چون او از لحاظ زنتیکی یک پسر است لذا جنس محبوب و مورد علاقه اش دختر یا ظاهراً همجنس او می شود.

تأیید ژنتیکی بودن گرایش جنسی یک فرد از طریق بررسی دوقلوهای یک تخمکی باثبات رسیده است. هرگاه یکی از قلها به همجنس خود تمایل داشته قل دیگر او نیز همین تمایل را نشان داده است. هورمونهای مردانه یا زنانه  نیز نقشی در گرایش فرد به همجنس ندارند زیرا تأثیر هورمونها بیشتر در تقویت یا تضعیف انگیزه جنسی است و نه تعیین گرایش جنسی فرد.

اما دوست عزیز به همین راحتی که شما مطرح کرده اید نمی توان یک فرد را همجنس خواه خواند چرا که جهت گیری جنسی شامل مؤلفه های زیادی مانند میل جنسی ، رفتار جنسی ، جاذبه عاشقانه ، و نیز ارزیابی خود بعنوان همجنس خواه ، دگر جنس خواه و یا حتی دو جنس خواه می باشد.

من از پیشینه دوران کودکی شما اطلاعی ندارم و در عین حال نمی دانم آنچه که شما تمایل به همجنس عنوان کرده اید واقعاً چیست و حدود آن چقدر است؟ آیا واقعاً شما همجنس خواه هستید یا دگر جنس خواه؟ آیا همانطور که تجربه رابطه جنسی با جنس مخالف را داشته اید با همجنس خود نیز تا بحال رابطه داشته اید یا نه؟ آیا از رابطه جنسی خود با جنس مخالف احساس لذت کرده اید یا نه؟ اگر نه دلیل آن چه بوده ؟ آیا رفتار جنسیتان صحیح نبوده یا رابطه بدون رضایت شما بوده است؟ آیا با فرد نزدیکی از جنس خود در اقوام و یا دوستان رابطه دارید؟ در چه حد؟ آیا نسبت به همجنس خود میل جنسی دارید یا رفتارهای جنسی نیز داشته اید؟ آیا فکر نمی کنید شاید فقط به همجنس خود علاقمند باشید و اصلاً فکر رفتار جنسی با او نباشید؟ هیچ فکر کرده اید که تمایل شما شاید برخاسته از تحریکات خارجی (فیلم ، عکس ، گفته های دیگران ، کنکاوی و...)باشد و یا ممکنه ناشی از نارضایتی جنسیتی از خودتان باشد؟ آیا در خانواده به اندازه کافی به شما به عنوان یک دختر زیبا و لوند که دلبریهای خاص خودش را دارد نگریسته می شود یا اینکه یک عضو فراموش شده اید؟

لطفاً کمی روی پاسخ این سوالات فکر کنید. مشتاقانه پذیرای نظرات و پاسخهای شما هستم .

  

پرسش: سلام وخسته نباشید خدمت شما.ی سوال دارم ک ذهنمو بد مشغول کرده من با دوستم رابطه داشتم ولی دخولی انجام نشد فقط مالیدن اندام تناسلی بهم بود ولی من قبل از اینکه این کا رو انجام بدم ارضا شده بودم وازنماندن مایع منی در دستگاه تناسلی ام مطمن بودم. بعد از 20 دقیقه شروع به مالیدن اندام تناسلی کردیم ولی احساس میکردم ی مایع شفاف از من خارج میشود ولی ب مقدار کم وهرچند بار بادستمال پاکش میکردم میخوام بدونم آیا احتمال بارداری هست.توروخدا زود جوابمو بدین آخه قصدمون ازدواجه ممنون میشم

پاسخ: درود بر شما. این مایع شفاف و لزج، منی نیست، اما در همین مایع نیز می تواند اسپرم زنده وجود داشته باشد که بالتبع احتمال بارداری مطرح ولی قطعی نیست.

  

پرسش: سلام میخاستم بدونم یک دختر از چه سنی پرده بکارت دارد؟

پاسخ: درود. از بدو تولد 

  

پرسش: سلام،خسته نباشید،می خواستم بپرسم قرصهای گیاهی QUICK BUSTکه برای بزرگ شدن پستانهاست،عوارض داره؟اصلا تاثیر خاصی دارن یا نه؟خیلی ممنون،منتظر پاسختون هستم.درضمن من مجردم و 19 سالمه

پاسخ: درود بر شما. دوست عزیز پاسخدهی به سؤال فوق در حیطه تخصص بنده نیست.

 

پرسش: سلام.من یه دختر22 ساله هستم و محرد.نمیدونم سوالی که میخوام بپرسم پرسیدنش درسته یا نه،یا اینکه اینجا دارم مطرحش میکنم درسته یانه،ولی واقعا نمیدونم باید چیکار کنم.من بعضی اوقات واقعا احساس سکس بهم دست میده و واقعا همون لحظه دوس دارم با یکی ارتباط برقرار کنم،خیلی سعی میکنم اون لحظه این حسو از خودم دور کنم ولی نمیشه.بنظر شما من باید چیکار کنم؟

پاسخ: درود بر شما. در چرخه ماهانه زنان در ایامی خاص سطح هورمونهای زنانه دچار افت و خیز میشود و بالتبع در طی این دوران شدت تمایلات جنسی نیز تغییر پیدا میکند که کاملا طبیعی است.
بهترین شیوه پرهیز از انواع تحریکات جنسی و تنهایی، در میان جمع خانواده و دوستان بودن، ورزش، مطالعه مطالب کوتاه و جذاب ، گردش و تفریح و درگیر کردن فکر به سایر امور مهم زندگی است.

  

پرسش: من حدود 12 ساله که خودارضایی میکنم و حالا یه ماهی میشه که ترک کردم و اگه خدا بخواد تا پنج شش ماه دیگه ازدواج میکنم. بعدش من با این عمل زشتی که داشتم به سی ثانیه طول نکشیده شهوتم میاد. میخواستم بدونم که در آینده در بچه دار بودنم اثر داره یا نه؟ بعضیا میگن بچه ناقص به دنیا میاد آیا صحت داره؟ تو رو خدا راهنماییم بکنید که چکار باید بکنم ؟ اگه جوابو به ایمیلم بفرستید ممنون میشم

پاسخ: درود بر شما. هر چند بهتر بود جنسیت،سن و تعداد دفعات خودارضایی رو هم مطرح میکردید اما تا جایی که بنده اطلاع دارم در صورت تداوم ترک هیچ مشکلی برای بچه دار شدن نخواهید داشت. علاوه بر آن چنانچه عوامل جسمی یا روانی خاصی در کار نباشند، مشکل زودارضایی شما نیز برطرف خواهد شد.

 

پرسش: با سلام و خسته نباشید دختری 26 ساله هستم در سن 8 سالگی مورد آزار و اذیت قرارگرفتم اون روز مقداری خون دیدم و هیچگونه رابطه ای نداشتم و تا کنون از خجالت یا از روبرویی با حقیقت؛به پزشک مراجعه نکردم به همین دلیل از ازدواج و واهمه دارم.آیا در 8 سالگی ممکن است پرده بکارت خود را از دست داده باشم؟جز مراجعه به پزشک راه حل دیگری هست که مطلع شوم باکره هستم یا خیر؟ 

پاسخ: درود بر شما. بله هر چند امکان آسیب دیدگی وجود دارد ولی اعلام نظر قطعی فقط از طریق بررسی و معاینه مستقیم توسط پزشک متخصص زنان امکان پذیر است 

  

پرسش: سلام من 16سالمه و نمیدونم خودارضایی رو چطوری انجام میدن ولی من یه کاری رو انجام میدم که نمیدونم خوارضایی هست یا نه لطفا بهم بگین که خوارضایی هس یانه کار من این طوریه:یه مقداری از پتو رو میذارم بین 2تا رونم و تا روی شکمم بالا میکشمش بعد روی شکمم دراز میکشم و رون هامو منقبض میکنم و در این حالت یه حالت سرخوشی بهم دس میده.نمیدونم این حالت سرخوشی ینی ارضا شدن یانه و در ضمن من همه ی اون کارهارو وقتی شلوار پام هس انجام میدم .اگر این کار خودارضایی هست میشه بگین ممکنه مشکلی برای پرده ام پیش بیاد یانه؟ویه چیز دیگه من از 10 سالگی این کارو انجام میدادم خیلی ببخشید پرحرفی کردم ممنون میشم بطور کامل جوابمو بدید.

پاسخ: درود بر شما. اگر در لحظه انجام این عمل احساس لذت، سرخوشی و نوعی مور مور شدن در سراسر بدن به شما دست می دهد، این عمل خودارضایی است. تا زمانی که چیزی داخل واژن نشود به پرده آسیبی نمی رسد.

 

پرسش: سلام ببخشید در اشخاصی ک پرده سالم ندارند شکل مبهل چگونه است؟ ایا اگر لبه ها از هم فاصله داشته باشند پرده سالم نیست ؟؟لطفا جواب بدین

پاسخ: درود بر شما.شکل ظاهری مهبل بر اساس ویژگی مادرزادی، جثه، سن و تعداد دفعات رابطه متغیر است. فاصله لبها از یکدیگر ارتباطی به سالم بودن پرده ندارد.

  

پرسش: سلام اقای دکتر!خسته نباشید من الان 2ساله ک پریود میشم از 15سالگی ولی تا الان پریودم منظم نبوده دوروز عقب جلو یا بیشتر مشکلی داره؟ 

پاسخ: درود اگه در حد همین دو روزه و همراه با علایم دیگر یا دردهای غیر عادی نیست معمولا مشکلی وجود نداره و جای نگرانی نیست.

 

پرسش: سلام. معذرت میخوام از این سوال و از این مشکل بسیار متاسفم ! متاسفانه چند مدت (یک سال)عادت به خودارضایی کرده بودم در حده هفته ای یا ماهی 1بار و خود ارضایی و انگشت یا شئی را از پشت داخل میکردم الان چند ماه است که دیگر انجامش نمیدهم ولی خیلی نگرانم و ترس دارم از اینکه مشکلی برای پردم به وجود امده باشه! تحقیق که کردم یه مطلب دیدم که اگر فشار وارد بشه پرده از بین میرود !بنظر شما چنین هست؟! ایا ربطی به پرده داره؟

پاسخ: درود بر شما. خیر ورود شیئ به داخل مقعد ربطی به پرده بکارت ندارد. 

 

پرسش: سلام خسته نباشید خدمت شما دکتر عزیز. شاید من اولین نفری هستم که این سوالو میپرسم . من 8 ساله که خود ارضایی دارم و متاسفانه زود ارضایی شدید دارم در حد چند ثانیه ارضا میشم .حدود 2 ماه تمرین های کگل (pc) انجام دادم ولی بی فایده است میخواستم بدونم من مشکل دارم یا تمرینها و راه صحیح رسیدن به زمان انزال طولانی دائم چیست؟ با تشکر.   

پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی قبل از هر تمرینی ابتدا بایستی خودارضایی خودتون رو ترک نمایید. چند ماهی ترک کنید تا نتیجه حاصل را مشاهده نمایید. چنانچه نتیجه ای نگرفتید اون موقع سراغ بقیه راه کارهای پیشنهادی برید. پایدار باشید 

 

پرسش: سلام. من چند روز قبل از پریودم با نامزدم رابطه داشتم ایشون دستشو که آغشته به مایع اولیه بود یه دستگاه تناسلی من زد می خاستم بدونم احتمال بارداری وجود داره آخه دوره ام عقب افتاد در حالی که دو روز بعدش باید پریود میشدم و معمولا پریودم منظمه ولی این ماه اصلا نشدم فقط حالتشو دارم دل درد و پا درد و....البته خود نامزدم میگه دستش خشک بوده و نگرانی منو بی مورد میدونه،خیلی استرس دارم از اون روز لطفا به سوالم جواب بدین. 

پاسخ: درود بر شما. اگر دوره های پریود شما منظم بوده و دو روز بعد بایستی پریود می شدید، احتمال بارداری ضعیف است. هر چند در مایع پیش انزالی مرد ممکن است به مقدار کم اسپرم وجود داشته باشد، ولی احتمال بارداری از این طریق ضعیف است.چنانچه پریود شما حداقل ده روز عقب افتاده بهتر است توسط پزشک متخصص زنان مورد بررسی قرار گیرید. البته استرس و حالات روحی و روانی شما نیز می تواند سبب تاخیر در پریود شود. 

 

پرسش: با سلام. 21 سال دارم. همسر آینده ام مشخص است و خانواده ها مطلع اند.در دو شهر جدا زندگی میکنیم. گاهی اوقات ماهی یک بار باهم نزدیکی هم داریم (البته سکس نداریم و نخواهیم داشت و همچنین کاملا شرعی هستیم) دو تا سوال داشتم که ذهنم را بسیار مشغول کرده و میترسم.1- کاملا رک میگویم متاسفانه من یادمه از پنجم دبستان بدلیل نامعلوم درحالی که نمیدونستم چه عملی انجام میدهم دست به خودارضایی میزدم تا دوم اهنمایی. بعد که فهمیدم انجام ندادم تا اینکه یک سال بعد جنب شدن های در خواب شروع شد و همچنین بازم رک میگم که خودارضایی داشتم مثلا هفته ای 1 یا 2 بار.حتی تا چند ماه پیش. الان بسیار کم شده یا اصلا انجام نمیدهم مگر درخواب. رنگ آلتم نسبت به پوستم تیره است. دو سالی هست حتی اگر قبل از ارضا شدم به دستشویی بروم باز هم در هنگام ارضا شدن احساس ادرار میکنم که خیلی عذابم میده. همچنین فکرمیکنم مشکل انزال سریع هم دارم. کلا خیلی نگرانم لطفا کمکم کنید. 2- همسر آیندم 19 سال دارد. در مورد نزدیکی های ماهی یک بار میخواستم بدونم اگر با دست سعی کنم که همسرم را ارضا کنم تا قبل از ازدواج اصلی برای او مشکلی پیش می آید؟ کلا چقدر مجاز هستم؟ ممنون میشم اگر راهنماییم کنید خیلی نگرانم.   

پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی نگران نباشید ابتدا نسبت به ترک خودارضایی اقدام فرمایید. رنگ آلت شما طبیعی است. معمولا تحریک، نعوظ و انزال در سنین جوانی سریعتر از افراد مسن رخ میدهد. هر چند با ترک خودارضایی این مسئله هم تا حد قابل رضایتی برطرف خواهد شد. البته همین استرس و نگرانی شما نیز خود میتواند باعث زودانزالی شود. در خصوص سؤال دوم بایستی بگویم خیر. این عمل نیز به مثابه خودارضایی برای همسرتان است و چنانچه یه این شیوه از ارضای جنسی عادت کنند دیگر رابطه جنسی طبیعی برایشان لذت بخش نخواهد بود.

  

پرسش: سلام. یه سوال داشتم خیلی مهمه برام. من وقتی اضطرابم زیاد می شه آبی با جهش از آلتم میاد بیرون میاد.  می خوام ببینم حکم این آب چیه آیا غسل داره ؟ در ضمن هیچ احساسی را که وقتی منی بیاد را ندارم اگه میشه خیلی زود جوابم را بدین.   

پاسخ: درود. به توضیح المسائل مراجعه فرمایید . چنانچه ویژگی های سه گانه منی را نداشته باشد و عمل استبراء انجام داده باشید، حکم منی نداشته و نیاز به غسل ندارد.

 

پرسش: با عرض سلام خدمت اقای دکتر:من تازه نامزد کردم میخواستم بدونم چجوری با نامزدم رابطه داشته باشم که یه وقت باردار نشه نامزدم خیلی میترسه که حامله بشه میگه من شنیدم با کوچکترین رابطه میشه حامله شد .لطفا راهنماییم کنید.با تشکر. 

پاسخ: درود بر شما. همانطور که قبلا هم عرض کردم استفاده از کاندوم شیوه مناسبی است. همچنین در صورت منظم بودن سیکل ماهانه همسرتان و نزدیکی در ایامی که کمترین احتمال بارداری وجود دارد، بهترین شیوه جلوگیری از بارداری است. 

 

پرسش: با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اقای دکتر ..ببخشید من یه سوال داشتم.من یک ماهه که نامزد کردم و چند بار با نامزدم رابطه جنسی داشتم .قبل از رابطه و به محض شروع یه مایع روشن از الت من بیرون میاد (فقط یک یا دو قطره) میخواستم بدونم ایا با ریختن این مایع در داخل آلت تناسلی نامزدم ممکن است باردار شود؟ (منظورم از مایع روشن مایع اصلی نیست یه مایع خیلی روشن و چسبناک)

پاسخ: درود بر شما. بله احتمال این که در این مایع هم اسپرم وجود داشته باشد هست.

 

پرسش: سلام من چند ماه هست که نامزد کردم و رابطه جنسی از مقعد رو داریم و میخواستم ببینم ضرر نداره یا میتوانیم انجام دهیم با تشکر

پاسخ: درود. این نوع رابطه از نظر پزشکی مردود و مضر است. 

 

پرسش: سلام با عرض سلام و خسته نباشید من با نامزدم رابطه به صورت لاپا به نحوی که آلتم رو از کنار واژنش میکشیدم ایا احتمال بارداری هست 

پاسخ: درود.اسپرم در مایعی که قبل از خروج منی از مرد خارج می شود مشاهده شده، لذا در صورت ورود این مایع به واژن زن (حتی در صورت وجود بکارت) احتمال بارداری - هر چند ضعیف - وجود دارد. 

 

پرسش: سلام پسری هستم 18 ساله قبلا به مدت یک سال ونیم به صورت هفته ای یکبارعادت زشت خود ار ضایی داشتم وحتی ولی 5ساله که ترک کردم و حتی یک دفعه ام این کار رو نکردم. اما اگر به طور اتفاقی یا یراثر یک فکر ناخواسته تحریک شوم در اکثر موارد مایع منی از من خارج می شود.آیا این طبیعی است؟ درضمن می شود بفرمایید آیا در آینده در زندگی مشترک دچار عوارض استمنا مثل زود انزالی بشم؟ ممنون میشم اگه جواب بدید

پاسخ: درود بر شما . نگران نباشید. در سن و سال شما این امر طبیعی است هر چند بعید میدونم مایع خارج شده منی باشد. معمولا این مایع کم حجم، شفاف و لزج است. خیر انشاالله عارضه ای در شما ایجاد نخواهد شد. 

 

 پرسش: سلام خسته نباشید من از تقریبا۱۰ سالگی با مسائل جنسی اشنا شدم و برای ارضا شدن شی یا انگشتم را فرو میکردم البته هیچوقت خونی مشاهده نکردم این کار تا تقریبا ۱۲ سالگی ادامه داشت اما بعد فقط خودارضائی میکردم تا الان هم خیلی سعی کردم ک دیگر تکرار نکنم اما نشد وقتی هم ک پریود میشدم با اب با را با فشار زیاد خود را تمیز میکردم میخواستم بدونم از چند سالگی پرده ی بکارت شکل میگیره؟و ممکنه ک پردم پاره شده باشه؟ تو رو خدا کمکم کنید من امکان رفتن ب دکتر برای تشخیص سالم بودن پرده بکارت برام وجود نداره

پاسخ: درود بر شما. پرده بکارت هم مانند سایر اعضای بدن از بدو تولد وجود دارد. البته جنس پرده بکارت اونقدرها مقاوم نیست و چه بسا به دلیل نداشتن عروق خونی بزرگ، ممکن است پارگی اون بدون درد یا خونریزی باشد. نکته دیگر این که در بعضی از خانمها جنس پرده از نوع ارتجاعی است و این بدین معناست که با ورود هر شیئی کشیده میشود و پس از خروج آن شیئ مجدد به حالت اول خود برمیگردد و طبیعی است در چنین وضعیتی ورود شیئ یا انگشت به داخل واژن با درد یا خونریزی همراه نخواهد بود. لازم به ذکر است تشخیص نوع پرده هم فقط از طریق معاینه و مشاهده مستقیم توسط متخصص زنان امکان پذیر است.

 

 پرسش: با سلام.سالهای زیادی خودارضایی میکردم.چند بار انگشت کردم داخل واژنم.امسال شش بار به پزشک زنان مراجعه کردم که هر شش نفر گفتن مشکلی نیست و با اولین نزدیکی شاید خونریزی نبینی. الان بیماری وسواس فکری گرفتم.اگه در اولین نزدیکی خون نبینم پزشک میتونه تشخیص بده که خود ارضایی داشتم .یعنی میتونه سلامتمو تایید کنه؟

پاسخ: درود بر شما. شما میتونید قبل از نزدیکی به همراه همسرتون به پزشک مراجعه و همسرتون رو از نوع پرده بکارت (ارتجاعی) که احتمالا فاقد خونریزی یا درد است، مطلع سازید.

  

پرسش: سلام. یه دختر 16 ساله هستم قبلا خودارضایی میکردم یه لرزش و درد حس کردم اما هیچ خونی نیومد و اصلا انگشتمو توی .....نکردم:( الان خیلی میترسم و بیماری روحی روانی گرفتم آیا پرده من پاره شده؟ خواهش میکنم جواب بدین 

پاسخ: درود بر شما. اگر چیزی داخل نکرده باشید به احتمال زیاد پرده شما سالم است و جای هیچ نگرانی نیست.

 

پرسش: سلام من از سن 14سالگی تا الان که 20سالمه دارم خودارضایی میکنم بعد من الان میخوام استخدام ارتش شم ولی خواندم که ادم رو معاینه میکنن و کسی که خود ارضایی کرده باشه و چسبندگی که نمیدونم چی هست رو مردود میکنن حالا من دو هفته اس که ترک کردم چقدر طول میکشه تا نفهمن که خود ارضایی میکنم

پاسخ: سلام. متاسفانه بنده از تستهای جسمانی مربوط به استخدام اطلاعی ندارم.

 

پرسش: سلام،خسته نباشید،هفته ی پیش با شوهرم رابطه داشتم در حین رابطه کاندوم پاره میشه و اب منی داخل مقعدم شده وبلافاصله خودمو شستم فکرکنم تمامش بیرون ریخت بعد اون12ساعت بعدش قرص ال دی شب وروز خوردم تا4روز.امکان بارداری هست لطفا جواب بدید 2روز هم از پریودیم گذشته دوران پریودیم تقریبا منظم بوده بی بی چک هم تست کردم منفی بود.لطفا کمکم کنید

پاسخ: درود بر شما. نزدیکی از راه مقعد باعث بارداری نمیشود، مگر آن که مایع منی بر روری ناحیه واژن بلغزد و از آن طریق وارد واژن شود. در صورت ورود به واژن، معمولا با مصرف 2 عدد قرص اورژانسی به فاصله 12 ساعت (یکی بعد از ورود منی و دیگری 12 ساعت بعد) احتمال بارداری بسیار ضعیف می باشد. 

 

پرسش: سلام.من یه سوالی دارم که مدتهاس ذهنمو درگیر کرده.دختری هستم21ساله.در دوره راهنمایی خودارضایی میکردم بدون اینکه بدونم خودارضاییه.الان خییییییلی کم شده،ولی سعی به ترکش دارم.خیلی وقت پیشا که روزای آخر پریودیم بود و تقریبا خونی نمیومد رفتم حمام،پاهامو بهم فشردم تا ارضا شوم(تا به حال هم در هنگام خودارضایی چیزی داخل مهبل نکردم)بعد از اینکه از حمام اومدم یه مقداری خون دیدم،دردی هم نداشتم.الان خیلی نگرانم که نکنه پردم پاره شده باشه.فقط پاهامو بهم فشردم.موقعیت رفتن برای معاینه هم ندارم،ولی خییییلی نگرانم،آیا به نطر شما امکان پاره شدن هست؟؟

پاسخ: سلام. بعید به نظر می رسد.

 

پرسش: باسلام ،پسری هستم۲۲ ساله،من حدودا۶سال است که خود ارضایی میکنم ومتاسفانه در انجام این عمل افراط بسیار زیادی داشته ام گاهی اوقاط شاید ۵تا۶ بار در روز،به خاطر انجام این عمل دچار مشکلات بسیارزیاد روحی وروانی شده ام ومطمنم انزال زودرس هم دارم به گونه ای که با کوچکترین عمل تحریک کننده بشدت واکنش نشان میدم،ترک کردن این عمل برای من جزو محالات شده با وجود تلاش ودفعات ترک زیاد بیشترین زمانی راکه تونستم ترک کنم۱۳ روز بوده، خواهش میکنم به من کمک کنید 

پاسخ: درود بر شما. اگه بخوام به صورت کلی عرض کنم بایستی بگم که بهترین شیوه، پرهیز از هرگونه تحریک جسمی (دیداری، شنیداری، لمسی یا ...) و فکری است. جهت درمان پایدار و اصولی نیز میتونید از طریق مراجعه به لینک زیر نسبت به مشاوره تلفنی اقدام فرمایید.

 

پرسش: سلام . من دختری 14 ساله هستم و از بچگی خود ارضایی داشتم . اصلا نمیتونم ترکش کنم . حتی چند باری قسم هم خوردم که دیگه نکنم ولی نمیشه . سعی میکنم بهش فکر نکنم ولی نمیشه . تو رو خدا کمکم کنید و یه راه به من نشون بدین . من نمیخوام آیندمو خراب کنم .

پاسخ: درود بر شما. معمولا هر چه را که بخواهیم به آن فکر نکنیم بیشتر به فکر می آید و لذا بهتر است به جای فکر نکردن به آن موضوع به موضوعات دیگر فکر کنیم. دوری از تحریکات حسی (بینایی یعنی دیدن صحنه های تحریک آمیز بصورت فیلم یا عکس یا نقاشی، شنوایی یعنی شنیدن داستانهایی از روابط جنسی دیگران، لامسه یعنی دستکاری کردن اعضای تحریک آمیز بدن خودتان بصورت مستقیم با غیر مستقیم، بویایی یا استشمام بوهای تحریک آمیز که شما را به یاد مواقعی می اندازد که دچار تحریک جنسی شده اید) یا خیالات و تصویر سازی های ذهنی، رفتن به رختخواب فقط در مواردی که خواب بر چشمان شما چیره شده باشد، مطالعه مقالات یا داستانهای آموزنده کوتاه، کناره گیری از دوستانی که با صحبت ها یا رفتارشان بر آتش شهوت شما می افزایند، پرهیز از تنهایی و تنها خوابیدن در اتاق مجزا، تقویت اعنقادات دینی و ... از جمله توصیه هایی است که در این مجال کوتاه میتونم خدمت شما ارائه بدم. جهت دریافت اطلاعات و راهنمایی های بیشتر میتونید از طریق مشاوره تلفنی اقدام فرمایید.

  

پرسش: باسلام دختری 23ساله هستم از 12سالگی خودارضایی داشتم یعنی وقتی تحریک می شدم پاهایم را محکم بهم فشار می دادم تا به اوج لذت می رسیدم بعضی وقتها هم انگشتمو فرو میکردم اینکار راچند سال انجام دادم این اواخر هم بادوست پسرم از پشت رابطه داشتم پیش دکتر رفتم گفت خراش کوچکی در پرده ام دارم ولی معلومه دخول صورت نگرفته دکتر دیگری رفتم گفت پردم سالمه از نوع ارتجاعی خیلی نگرانم نمیدونم بالاخره پردم سالمه یا نه؟

پاسخ: درود برشما. دوست عزیز وجود خراشیدگی بر روی پرده ارتجاعی به معنای پارگی پرده بکارت نیست. پرده ارتجاعی ممکن است با ورود آلت پاره نشود و مجدد به حالت اولیه خود باز گردد.

 

پرسش: سلام..ببخشید من یه دختر22ساله و چند سال خودارضای میکنم ,طوری که به شکم میخوابم وخودم را تکان میدهم تا ارضا شوم .آیا این کار به پرده بکارتم آسیب رسانده؟؟

پاسخ: درود بر شما. چنانچه شیئی داخل نکنید یا ناحیه پرده بکارت رو مورد تحریک قرار ندهید، بعید به نظر میرسد دچار آسیب شود، هر چند بهتر است حتی الامکان از این عمل (خودارضایی) پرهیز فرمایید.

 

 پرسش: سلام خواهش میکنم به سوالم جواب بدین خیلی فوریییی. من یه مدت دچار سوزش ادرار شدید شدم و به دکتر مراجعه کردم و بعد از انجام آزمایش خون و ادرار و منی دکتر گفت مشکلی نیست امام بعد از گذشت یک ماه هنوز دچار سوزش ادرار هستم و احساس میکنم مجاری ادرارم کامل تخلیه نمیشه و اخر ادرار هم مایعی مانند منی ازم خارج میشه.... مشکل من عفونت هست؟

پاسخ: درود. پاسخگویی به سؤال شما از حیطه تخصص بنده خارج است لطفا به پزشک ارولوژ مراجعه فرمایید.

 

پرسش: سلام . میخواستم بپرسم پرده که پاره بشه چه شکلیه؟ واسه من که خودم نگاه کردم سه تیکه گوشته که سطح سوراخ و پوشونده یعنی این گوشتا جدا از همن ولی تا امتداد وازن کشیده نشده. یعنی پاره شده؟ تا حالا هم رابطه ای نداشتم شی خارجی هم وارد نکردم ممکن که به خاطر فشار آب باشه؟

پاسخ: درود بر شما. هر چند پرسش شما از حیطه تخصص بنده خارج است اما از آنجا که پرده بکارت اشکال مختلف دارد لذا هرگونه اظهار نظری بدون معاینه و مشاهده مستقیم توسط پزشک متخصص امکان پذیر نیست.

 

 پرسش: سلام .من 16 سالمه و نامزد هم دارم و چند بار هم با نامزدم رابطه جنسی داشتم و از دارو ضد بارداری هم استفاده میکنم ایا داروهای ضد بارداری در اینده عوارض نداره؟

پاسخ: درود بر شما. پرسش شما از حیطه تخصص بنده خارج است. در آن حد که بنده اطلاع دارم، هیچ دارویی بدون عوارض نیست، منتها در درمانهای دارویی معمولا منفعت دارو بر عوارض آن می چربد. جهت جلوگیری از بروز عوارض جانبی بهتر است از کاندوم استفاده نمایید.

 

پرسش: سلام خسته نباشید.من قبلا 2بار از پشت شی خارجی داخل کردم ایا هنگام گرفتن برگه سلامت ازدواج مشخص است؟

پاسخ: درود بر شما. هر چند پرسش شما از حیطه تخصص بنده خارج است اما تا جایی که بنده اطلاع دارم، برای دریافت برگ سلامت از پزشک، معمولا فقط پرده بکارت مورد معاینه قرار می گیرد. بنابراین مشکلی نخواهید داشت.

  

پرسش: سلام من سال آینده میخوام در رشته خلبانی آزمون بدم و یکی از تست هایه بدنیش آلات جنسی هستش.که چسبیدگی وعادت خود ارضاییو تست میکنن. من پنج سال و نیم خودم رو ارضا میکردم و به خودم قول دادم این کارو تا آخر عمرم نکنم والان 2 هفته هستش که این کارو نمیکنم و احساس راحتی دارم. حالا سوالم اینه که اگه این کارو نکنم تا سال دیگه همین موقع عوارضش از بین میره؟ آیا اونا تو تست میفهمن که قبلا این کارو میکردم؟ لطفا جواب 2 تا سوالمو بدید برام خیلی مهمه ممنون

پاسخ: درود بر شما. اگه عوارض جدی ایجاد نشده باشه، از بین خواهد رفت. در ضمن بنده از کم و کیف تستهای جسمانی جهت استخدام اطلاعی ندارم.... تا حالا نشنیدم تستی باشه که خودارضایی رو تشخیص بده.  

 

 پرسش: سلام آقایه دکتر. من همونیم که گفته بودم میخوام سال آینده در آزمون خلبانی شرکت کنم. اونطور که ب من گفتن و خودم تو سایت نیروی هوایی خوندم کسایی که عادت خود ارضایی دارند مردود میشن. حالا من چکار کنم؟

پاسخ: درود بر شما. در حال حاضر به غیر از ترک راه کار دیگری پیش رو ندارید. 

 

پرسش: سلام-من همه ی سوالات رو خوندم به اضافه ی پاسخ ها.من متولد هفتادو هفت هستم و مث همه دچار خودارضایی شدم البته ارادم خیلی قویه و هر وقت بخوام انجام نمیدم ولی بعضی وقتا نمیتونم انجام ندم و برا همین دارم دنبال یه راه حل میگردم.واسه این راه حل بسیاری از سایت هارو خوندم.یکی از راه حل ها داشتن دوست دختر و ایجاد رابطه عاطفی بود و حالا موندم سر دوراهی...به نظرتون اینکار بده یا خوب؟ من یه پسر 16ساله هستم. من هدفم از داشتن دوست دختر رابطه جنسی نیس و از این کارا حالم بهم میخوره واصلا دوس ندارم وطرفشم نخواهم رفت. فقط در حد حرف زدن با گوشی و دیدن توی خیابون هستش.

تو خونواده ما اصلا به من توجه نمیکن و برا فرار از تنهایی میخوام یکی رو داشته باشم 
یه دختر هم مد نظرم هس حالا موندم چیکار کنم؟ اگه زحمتی نباشه راهنماییم کنید.ممنون. این مشکل خیلی از دوستامه

پاسخ: درود بر شما. حکایت شما حکایت از چاله در اومدن و افتادن تو چاهه. دوست گرامی اگر تا به حال بصورت تصویر سازی ذهنی مقدمات خودارضایی خودتونو فراهم میکردید مطمئن باشید با گرفتن دوست دختر این امر بصورت واقعی و چه بسا شدیدتر اتفاق خواهد افتاد و بهتره برای رفع تنهاییتون بیشتر با خانواده گرم بگیرید، بیشتر بادوستان سالم رفت و آمد کنید، مطالعه کتب مفید و جذاب، پرهیز از هر نوع تحریک جسمی یا خیالی،و نهایتا ورزش و ورزش و باز هم ورزش.

 

پرسش: با سلام .من برای اولین بار با نامزدم رابطه جنسی داشتم و از کاندوم هم استفاده کردم قبل از اینکه کاندومو بذارم  پنج دقیقه قبلش از التم یکی دو قطره مایع صاف و روشن امده بود که من اصلا متوجه نشده بودم وقتی که میخواستم رابطه رو شروع کنم این یکی دو قطره رو با دستم پاک کردم و دو دقیقه بعد که کاندومو گذاشتم دستم که اغشته به اون دو قطره مایع بود رو هموجوری خشک کردم و کاندمو گذاشتم ایا ممکنه بعد خشک کردن دستم اثری از اون دو قطره مایع مونده باشه و به کاندم اغشته شده و بعد که التمو داخل کردم حاملگی اتفاق افتیده باشه؟ سوال دوم:وقتی در حال نزدیکی بودم البته با کاندوم بعد دو دقیقه که منی من اومد قبل از اینکه منی بیاد التمو در اوردم و گذاشتم روی پای نامزم یعنی 10سانت از الت تناسلی نامزدم دور بود و منی من اومد بعد یه دقیقه بعدکه میخواستم کاندومو در بیارم دیدم کاندوم پاره شده ایا ممکنه وقتی داخل بوده پاره شده و باعث حاملگی شده باشه؟ ولی تا جایی که خودم میدونم فکر نکنم از منی من داخل ریخته باشه شاید بعد اینکه گذاشتم روی پای نامزدم پاره شده. بعد که به الت نناسلی نامزدم دست زدم دیدم خیسه ازش پرسیدم این خیسی از خودته گفت نمیدونم. 

پاسخ: هر چند احتمال بارداری به شیوه مذکور بسیار ضعیف است اما در برخی مواقع در مایع ترشح شده قبل از منی نیز اسپرم دیده شده است.

 

پرسش: سلام دختری هستم 15 ساله.من از سن پایین(حدود 10 سالگی) بدون اینکه بدونم شیلنگ اب رو با فشار متوسط لای پام میزاشتم و تا زمانی که احساس سرخوشی و کمی قلقلک مانند میکردم ادامه میدادم...میشه به من بگید که این کار خودارضایی بوده؟ الان باتوجه به سوال و جوابها نگران بکارتم شدم. ممنون میشم پاسخ بدید

پاسخ: درود بر شما. هر چند ممکنه شما به مرحله ارضا شدن (احساس لذتی خوشایند و فراگیر در کل بدن که با سستی و بی حالی لذتبخش همراه است) هم نرسیده باشید اما نفس عمل شما خودارضایی محسوب میشود.در خصوص سالم بودن پرده بکارت بدون معاینه و مشاهده مستقیم نمیتوان نظری داد.

 

پرسش: سلام ..تورو خدا جوابمو زود بدین ...من خود ارضایی میکردم اونم هفته ای یا 2 هفته ای یک بار ک خیلی کم بود بعضی اوقات هم ماهی یک بار..نمیفهمیدم ک عوارض داره کسی هم بهم نگفته بود ...با یک شی این کارو انجام میدادم...فک کنم خیلی فرو میرفت...ولی هیچ وقت دردی رو احساس نکردم جز یک بار ک اونم بعد از دوران قاعدگیم بود..یعنی بکارت ندارم؟ تو رو خدا بگین من دیگه نمیتونم بچه دار شم؟ من توبه کردم ..خدا توبه امو پذیرفته؟ هر وقت یاد اون وقتا میافتم از خودم متنفر میشم تورو خدا جوابمو زود بدین ..تورو خدا..

پاسخ: درود بر شما. با توضیحی که شما فرمودید نمیشه قطع به یقین حکم به پارگی پرده بکارتتون داد، ممکنه پرده شما از نوع ارتجاعی یا حلقوی باشه که این امر فقط از طریق مراجعه به پزشک متخصص زنان و معاینه مستقیم امکان پذیر است. در ضمن پارگی پرده بکارت ربطی به بارداری نداره و بارداری فقط از طریق ورود اسپرم مرد به ناحیه واژن و رحم زن ایجاد میگردد.

 

پرسش: سلام..من 14سالمه حدود 9ماه است که عمل زشت خود ارضایی را انجام میدهم ولی الان ترک کردم هیچ عوارضی هم ظاهر نشده میخواستم بدونم بعد از ترک کردن دیگر دچار مشکل نمیشوم ؟

پاسخ: درود بر شما. خوشحالم که تونستید ترک کنید و امیدوارم در این راه همچنان با اراده پیش برید. در خصوص عوارض آن هم با توجه به ترک این عادت هیچ نگرانی نداشته باشید.

 

پرسش: سلام خسته نباشید...اقای دکتر یه سوال داشتم ممنون میشم اگه جواب بدین من تازه نامزد کردم میخواستم بدونم چه جوری با نامزدم رابطه جنسی برقرار کنم که یه وقت باردار نشه ؟ آیا اسپری تاخیری هیچ ضرری برایم ایجاد نمیکنه؟و برام توضیح بدین حاملگی چطور اتفاق میفته؟خیلی ممنون

پاسخ: درود بر شما. تماس مستقیم آلت مرد با واژن زن حتی با وجود پرده بکارت ممکن است ایجاد بارداری نماید. بهتر است از کاندوم یا سایر وسابل پیشگیری استفاده نمایید. جهت دریافت راهنمایی بیشتر از طریق بخش مشاوره تلفنی اقدام فرمایید. 

  

پرسش: با سلام خدمت شما. در رابطه جنسی اگر دخول انجام شده باشد پزشکی قانونی تا چه مدت رابطه را تشخیص میدهد با تشکر

پاسخ: درود بر شما. با عرض معذرت در این خصوص اطلاعی ندارم.

  

پرسش: سلام من 22 ساله هستم . از 13 سالگی خود ارضایی میکنم یه زمان تصمیم به ترکش گرفتم ولی بعدش تقریبا هر روز خود ارضایی میکردم ولی الان هفته ای دو بار انجام میدم. دلیل این کارم اینه که از جنب شدن متنفرم وقتی که از خواب پا میشم و میفهمم که جنب شدم از دیدن اون خواب عذاب وجدان میگیرم . نمیدونم باید چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید. ممنون. 

 پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی جنب شدن یکی از ویژگی های طبیعی بدن است که توسط آن مازاد منی در هنگام خواب از بدن انسان خارج میشود و برعکس خودارضایی، هیچگونه عارضه و مشکلی برای جسم و روان شما ایجاد نمیکند. چنانچه تمایل دارید این مکانیسم طبیعی کمتر رخ دهد بهتر است یشتر مراقب تغذیه خود باشید و حتی المقدور کمتر خود را در معرض تحریکات جنسی قرار دهید.

 

پرسش: سلام اقای دکتر ...من وقتی با نامزدم رابطه بر قرار میکنم از اسبره تاخیری استفاده میکنم بعد از 4یا5 بار ورود و خروج الت متوجه میشم که یک قطره مایع صاف یا روشن از التم بیرون امده ممکنه با ریختن این قطره مایع نامزدم حامله بشه؟ اگه هم حامله میشه چه قدر فرصت داریم که از این حاملگی جلو گیری کنیم؟ میشه یه دارو ضد حاملگی100% و بدون عوارض برای نامزدم که 15.5 ساله هست معرفی کنید خیلی ممنون میشم . ببخشید اگه میشه جوابمو زود بدید اخه چون تو چند سایت دیگه هم نظر دادم ولی باسخی ندیدم.

 پاسخ: درود بر شما. بله در همین مایع شفاف و لزج مانند هم امکان وجود اسپرم و در نتیجه بارداری وجود دارد. استفاده از کاندوم بهترین و کم خطرترین شیوه برای جلوگیری از بارداری نامزدتان است. در صورت ورود منی به وازن زن بهترین زمان برای رفع بارداری استفاده از قرصهای اورژانسی ضد بارداری بلافاصله بعد از نزدیکی و نیز 12 ساعت بعد از نزدیکی است. در خصوص مصرف قرص بنده صلاحیت تجویز هیچ دارویی را ندارم.

 

پرسش: سلام ببخشید من یه دختر۲۲ساله هستم و ۵ساله نامزد کردم .من از کلاس سوم ابتدایی تا یک و نیم ماه پیش خود ارضایی از طریق لبه های نزدیک به چوچوله دارم و هیچ وقت به واژنم نزدیک نشدم و چیزی وارد واژنم نکردم و از گناهش و عوارضش خبر نداشتم تا حدود یک و نیم ماهه پیش که فهمیدم و ترک کردم.من تو این ۵ساا با نامزدم رابطه جنسی داریم ولی هنور خونه بخت نرفتیم ولی وقتی ما باهم هستیم و کار دخول انجام میشه خیلی خوبه و من به خوبی لذت میبرم.انشاالله قراره ما تقریبا چند ماه دیگه بریم خونه بخت .حالا سوال اصلی من اینه من خود ارضایی داشتم و بعد از اینکه ما رفتیم خانه بخت و خواستیم بچه دار بشیم.آیا من حامله میشم؟آیا من بچه دار میشم؟بخدا انقدر ذهنمو مشغول کرده دارم دیوانه میشم.اگه میشه کمکم کنید و جواب رو رک بهم بگید.

 پاسخ: درود بر شما. خود ارضایی ارتباطی به بارداری نداشته و چنانچه مشکل دیگری وجود نداشته باشد جای هیچ نگرانی از این بابت نیست.

 

پرسش: سلام.دختری 24 ساله هستم و باکره.یک روز بعد از پریودی با نامزدم ارتباط جنسی داشتم بدون لباس. حس کردم کمی از منی او روی آلت تناسلی من ریخت. خواهش میکنم من را راهنمایی کنید آیا با وجود اینکه پرده بکارت داردم امکان حاملگی هست؟باید چکار کنم؟ اگه جوابم شخصی برای ایمیلم بفرستید یک دنیا از شما ممنونم. ترخدا هرچه زودتر جوابم بدید

 پاسخ: درود بر شما. همانطور که خون قاعدگی از پرده بکارت عبور کرده و به خارج واژن منتقل می شود، مایع منی هم می تواند از پرده بکارت عبور کرده و وارد واژن و چه بسا رحم شود. بنابراین وجود پرده بکارت سدی در مقابل ورود منی محسوب نمی شود. اما از آنجا که شما یک روز بعد از اتمام قاعدگی نزدیکی داشتید، بدلیل عدم تشکیل تخمک امکان بارداری بسیار ضعیف است.

  

پرسش: با سلام من دختری 22 ساله ام 1 سال پیش به اجبار (تجاوز) رابطه جنسی از پشت داشتم که اسیب دیدم چین دور مقعدم بلند شده اسیب دیده ولی مشکل جدی ندارم حالت تنگیشو حفظ کرده فقط از لحاظ ظاهری.از پشت نمی تونم و نمی خوام رابطه داشته باشم.از لحاظ روحی داغونم.باید چیکار کنم به کی مراجعه کنم.ممنون. قبل ازدواج معاینه از جلو و عقب اجباریه؟

پاسخ: درود بر شما. برای چه مشکلی نیازی به مراجعه دارید ، مشکل جسمی یا روحی؟ معمولا برای ازدواج ناحیه پرده بکارت مورد معاینه قرار میگیرد نه مقعد

 

پرسش: سلام.اقای دکتر من پسری ۱۵ساله هستم.من حدود یک سال پیش از پشت درون خود میله ای وارد کردم و تا دو روز ادارم همراه با خون بود و از ان پس من هر وقت جنب میشدم یا استمنا میکردم مقداری از اب منی ام از پشت خارج میشد و هنوز هم ادامه دارد برای رفع این مشکل چی کار باید بکنم خواهش میکنم جواب بدین.ممنونم

پاسخ: درود بر شما. پرسش شما در حیطه تخصص بنده نیست. بهتره به دکتر ارولوژ یا جراح عمومی مراجعه فرمایید.

 

پرسش: با سلام و خسته نباشین خواهش میکنم اگه ممکن هست جوابه منو بدین من پسر 21 سالمه از 3 راهنمایی خودارضاییو شروع کردم الانم خودارضایی میکنم تا پارسال وقتی خودارضایی میکردم عوارضشم هم جسمن هم روحن حس میکردم ولی الان با این ک بعضی وقتا هفته ای 2 3 بارم این کارو میکنم بازم احساس گناهو پشیمونی نمیکنم چون وقتی نیازش هست پس باید یجوری برطرف بشه واقعا احساس بدی ندارم لطفا کمکم کنین

پاسخ: درود بر شما.دوست گرامی لطفا جهت دریافت پاسخ و راهنمایی جامع به لینک زیر مراجعه و از طریق بخش مشاوره تلفنی اقدام فرمایید.

 

پرسش: سلام دختری 16 ساله هستم به ورزش خیلی خیلی علاقه دارم میخواستم بدونم چه ورزش هایی باعث پاره شدن پرده میشه؟ممنون ازینکه وقتتونو در اختیارم می ذارید!

 پاسخ: سلام. دوست گرامی هر چند ورزش خاصی نیست که به پرده بکارت آسیب برسونه اما هر گونه ضربه ای که منجر به آسیب مستقیم (ورود شیئ خارجی) به ناحیه پرده بکارت بشه خطرناک بوده و احتمال آسیب زیاد است.

 

پرسش: سلام من میخواسم بدونم یه راهی واسه ی درمان هست؟طوری شده بعضی وقت ها تا یه ماه خودارضایی نداشتم امادوباره به سرم میاد خواهش میکنم کمکم کنید.تاالان به هیچ کس نگفتم کمکم کنیدتازودترخودم خودموبتونم درمان کنم.

پاسخ: درود بر شما. اگه بخوام به صورت کلی عرض کنم بایستی بگم که بهترین شیوه، پرهیز از هرگونه تحریک جسمی (دیداری، شنیداری، لمسی یا ...) و فکری است. جهت درمان پایدار و اصولی نیز میتونید از طریق مراجعه به لینک زیر نسبت به مشاوره تلفنی اقدام فرمایید. 

 

پرسش: ببخشیدنمیشه خودم این کارو بکنم با کسب مطلب نه دکتر یامشاوره؟

پاسخ: قرار نیست کسی کاری کنه، کار اصلی (ترک) رو خودتون انجام میدید. منتها مشاور با ارائه راه کارهای عملی، شما رو در مسیر انجام این کار راهنمایی و حمایت میکند.

 

پرسش: سلام ایا ممکنه به مرور زمان الت تناسلی تغییرشکل دهد در ضمن من دخترم و هنوز ازدواج نکردم

پاسخ: درود. بله آلت تناسلی هم همچون سایر اندام های بدن به مرور زمان و با افزایش سن تغییر شکل میدهد.

 

پرسش: من دختر 22 ساله هستم 5سال پیش رابطه داشتم به علت بی اطلاعی و سن کم،گول خوردن ،ساده بودن...... از ناحیه مقعد والان احساس می کنم دچار بی اختیاری بو مدفوع شدم،و شل شدن عضلات این ناحیه شده و مدت هاست از این اتفاق پشیمونم و هر روز توبه می کنم،و بیشتر دعا ها واسه توبه رو خوندم تا شاید خدا ببخشه من و به غیر از عذاب وجدان چیزی واسم نمونده الان نمی تونم ازدواج کنم به این دلیل،اگه معاینه شم توسط پزشکی قانونی.......،آیا درمانی و دارویی به غیر جراحی و به صورت موضعی که به سفت شدن عضلات این ناحیه و بیرون زدگیش هست؟؟خواهش می کنم لطفا من زودتر راهنمایی کنید

پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی، نگران نباشید. توصیه میکنم جهت معاینه و بررسی دقیق تر به پزشک مراجعه کنید. مطمئن باشید مشکل شما از طریق درمان های پزشکی قابل حل است. در ضمن معمولا برخی از خانواده ها (نه همه خانواده ها) برای اطمینان از سلامت پرده بکارت ( نه مقعد) باتفاق دختر به پزشک زنان مراجعه می کنند و تا جایی که بنده اطلاع دارم، فقط در موارد دعواهای حقوقی است که از طریق مراجعه به پزشکی قانونی اقدام می شود.

  

پرسش: سلام ب شما. من ی سوال در مورد آلت داشتم من 4 ساله ک خود ارضایی میکنم و الان ترک کردم ولی هنوز ی مشکلی دارم  اون اینه ک آلت سرش پایین و سمت چپه و از چند جا احساس میکنم ک شکسته لطفا کمکم کنید و بگید چیکار کنم؟

پاسخ: درود. پرسش شما در حیطه تخصص بنده نیست. بهتر است جهت معاینه به پزشک اورولوژ مراجعه فرمایید. 

 

پرسش: با سلام . خواهری جوان دارم که از وقتی که یادم میاد از بچگی بدعنق و لج باز بود در سن نوجوانی بدون اجازه از منزل خارج شده و مورد تجاوز جنسی قرار گرفته البته او مقصر نبود. هرجا که جنس مخالف میبینه تمایل نشون میده بدون توجه به موقعیت یا حتی قیافه طرف مقابل فکر کردیم با ازدواج مشکل حل میشه اما یک سال پیش در سن ۱۸ سالگی ازدواج کرد الان در آستانه طلاق هستش ولی با این حال باز هم فقط به دنبال دوست یابی هست همزبان با چند نفر در ارتباطه . تو محیط های عمومی همش چشم چرانه. با هیچ کس تو خونه خوب نیست حرف شنوی نداره و نصیحت پذیرم نیست.نمیدونیم چه کنیم؟   

پاسخ: درود بر شما خواهر گرامی. دوست عزیز مشکل خواهر شما نیازمند یک بررسی همه جانبه در خصوص ویژگیهای شخصیتی، روانی و رفتاری ایشان از کودکی تا حال و نیز بافت خانوادگی و روابط موجود در بین اعضای آن است. قطعا چنین بررسی دقیقی حتی با چند جلسه مشاوره حضوری هم ممکن است امکان پذیر نباشد چه رسد به مشاوره آنلاین یا مکاتبه ای. لذا پیشنهاد می کنم از طریق مشاوره حضوری نزد روانشناس مجرب یا مشاوره خانواده در محل سکونت خود اقدام فرمایید.

 

پرسش: با سلام. خانمی 31 ساله، کارمند و فوق لیسانس هستم. حدود 14 ماه پیش با شوهرم عقد کردم و در حال حاضر مدت دو ماهه که زندگی مشترکمونو شروع کردیم. با آن که در دوران عقد، خودم بسیار مشتاق رابطه جنسی بودم و تقریبا همیشه خودم تمایلم رو اعلام می کردم اما شوهرم زیاد شوقی نشون نمی داد و بیشتر روابط ما به معاشقه می گذشت. فکر می کردم بعد از عروسی خوب بشه اما الان که مدت دو ماهه از عروسیمون گذشته کماکان مثه قبل زیاد اهل رابطه نیست و تا زمانی که من تقاضا نکنم پا پیش نمیذاره. این وضعیت منو کلافه کرده. از یه طرف بایستی همیشه من ابراز تمایل کنم از طرفی ایشون نسبت به برقراری رابطه از خودش شوقی نشون نمیده. در حال حاضر مشکل من اینه که هر چند تمایل به رابطه دارم ولی موقع رابطه با آن که خیلی مایل به رابطه هستم اما دچار درد و خشکی واژن میشم و طوری میشه که اشکم درمیاد. نمی دونم گریم به دلیل درد و اذیت شدنم موقع رابطه است یا به دلیل دلخوری از همسرم. در ضمن به دکتر زنان هم مراجعه کردم که گفتند هنوز بکارتم کامل باز نشده لطفا راهنماییم کنید؟  

 پاسخ: دوست عزیز در بررسی علل خشکی واژن و مقاربت دردناک (واژینیسم) هم عوامل عضوی و هم عوامل روانی مطرح می باشند. هر چند ارائه نظر قطعی فقط با کسب شرح حال و معاینه دقیق امکان پذیر است اما با توجه به شرح حال ارائه شده به نظر می رسد مسأله شما بیشتر علل روانی داشته باشد.

 

پرسش: سلام آقای دکتر. من ۳ ماهه که از قرص ld استفاده می کنم و ماه گذشته رابطه سطحی با نامزدم داشتم و ۴ روز بعد از تمام شدن قرص ها پریود شدم. این ماه نزدیکی نداشتیم و من قرص را مصرف می کنم. می خواستم بدونم آیا با این توضیحات امکان حاملگی وجود داره؟ باتشکر

پاسخ: خیر.

 

پرسش: با سلام. در سن ۳۵ سالگی ازدواج کردم و شب عروسی متوجه شدم همسرم به دلیل ناتوانی جنسی قادر به نزدیکی نیست (نعوظ انجام نمی شود) الان ۷ سال از ازدواج ما می گذرد و من همچنان باکره هستم . چند بار هم همسرم به اصرار من به بزشک ارولوژی مراجعه کرد ولی نتیجه ای نگرفت. لطفا ما را راهنمایی کنید. 

پاسخ: درود بر شما. چنانچه از درمانهای توصیه شده توسط پزشک ارولوژ نتیجه ای حاصل نشده یا مجدد مراجعه کنید و یا جهت بررسی احتمال وجود مشکلات عصبی یا روانی به روانپزشک مراجعه فرمایید.