رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

تمایل به رابطه جنسی با همجنس دختر

 

پرسش:سلام روز بخیر. دختری ۲۷ ساله و مجرد هستم که هر چند رابطه جنسی با جنس مخالف داشته ام ولی تمایل به همجنس دارم . من می خواستم اطلاعاتی در مورد تحریک جنسی زن با زن داشته باشم... 

میشه کمکم کنید . می خوام بدونم گرایش من به سمت همجنسم واسم به مرور زمان هنجار اخلاقی بوجود نمیاره؟؟؟

 

پاسخ: با سلام و عرض ادب خدمت دوست گرامی. دوست خوبم قبل از اینکه پاسخ سوالات شما را ارائه دهم ابتدا مقدمه ای را حضورتان بیان می کنم .عده ای بر ا ین عقیده اند که گرایش یک فرد به همجنس خود  نتیجه نوع برخورد یا تربیت او در خانواده است لذا به والدین توصیه اکید می کنند  که برای دختر بچه خود  اسباب بازی هایی مثل تفنگ یا ماشین که پسرانه هستند نخرند ، یا اجازه ندهند او موهایش را به شکل پسران کوتاه کند و یا بالعکس به والدینی که فرزند پسر دارند دایم گوشزد می کنند که نگذارند او موهایش را بلند کند یا با دختران خاله بازی یا عروسک بازی نماید و یا با لباس دخترانه ظاهرشود.

اما واقعیت چیست ؟

در واقع این ویژگیهای ژنتیکی است که تمایلات همنجس خواهانه یا دگر جنس خواهانه یک فرد را تعیین می کند. طبق تحقیقات جدید اینکه یک دختر بچه جذب گروه پسران یا بازیها و رفتارهای پسرانه می شود و خود را با آنها همنوا می بیند اینستکه بصورت ژنتیکی و کاملاً نا آگاهانه خود را از جنس آنان می داند و لذا با آنها بودن برایش راحتی بیشتری دارد تا با همجنسان طبیعی خودش . دقیقاً مانند یک دختر بچه طبیعی که در سنین کودکی خود بلحاظ ویژگیهای ژنتیکی طبیعی اش جذب گروه همجنسان خود یعنی دختران می شود و با آنها بودن و  همنوا شدن با آنها برایش لذتبخش است و از گروه پسران پرهیز می کند.(در مورد پسران هم همین گونه است)

 نتیجه این امر چیست ؟ پاسخ مشخص است،در سنین نوجوانی هر فرد جذب جنس متضاد خود شده و دست یافتن به آن جنس برایش جذابتر می گردد. بنابراین در آقا پسری که جنسیت و تمایلات ژنتیکی مربوط به مردان وجود دارد تمایل به دختر و زنان و در دختر خانمی که جنسیت فیزیولوژیک و تمایلات ژنتیکی زنانه وجود دارد تمایل به جنس پسر و گروه مردان مشاهده می گردد.

اما وضع در گروهی که علیرغم شکل و شمایل ظاهر ، از لحاظ ژنتیکی در جنس دیگر قرار دارند کاملاً برعکس می شود . یعنی پسری که ظاهر فیزیولوژیک مردانه دارد اما از لحاظ تمایلات ژنتیکی زنانه است ، بجای تمایل به جنس دختر و زنان تمایل به جنس پسر و مردان هویدا می گردد . یا در مورد دختر جنس مخالف دیگر پسر نیست بلکه چون او از لحاظ زنتیکی یک پسر است لذا جنس محبوب و مورد علاقه اش دختر یا ظاهراً همجنس او می شود.

تأیید ژنتیکی بودن گرایش جنسی یک فرد از طریق بررسی دوقلوهای یک تخمکی باثبات رسیده است. هرگاه یکی از قلها به همجنس خود تمایل داشته قل دیگر او نیز همین تمایل را نشان داده است. هورمونهای مردانه یا زنانه  نیز نقشی در گرایش فرد به همجنس ندارند زیرا تأثیر هورمونها بیشتر در تقویت یا تضعیف انگیزه جنسی است و نه تعیین گرایش جنسی فرد.

اما دوست عزیز به همین راحتی که شما مطرح کرده اید نمی توان یک فرد را همجنس خواه خواند چرا که جهت گیری جنسی شامل مؤلفه های زیادی مانند میل جنسی ، رفتار جنسی ، جاذبه عاشقانه ، و نیز ارزیابی خود بعنوان همجنس خواه ، دگر جنس خواه و یا حتی دو جنس خواه می باشد.

من از پیشینه دوران کودکی شما اطلاعی ندارم و در عین حال نمی دانم آنچه که شما تمایل به همجنس عنوان کرده اید واقعاً چیست و حدود آن چقدر است؟ آیا واقعاً شما همجنس خواه هستید یا دگر جنس خواه؟ آیا همانطور که تجربه رابطه جنسی با جنس مخالف را داشته اید با همجنس خود نیز تا بحال رابطه داشته اید یا نه؟ آیا از رابطه جنسی خود با جنس مخالف احساس لذت کرده اید یا نه؟ اگر نه دلیل آن چه بوده ؟ آیا رفتار جنسیتان صحیح نبوده یا رابطه بدون رضایت شما بوده است؟ آیا با فرد نزدیکی از جنس خود در اقوام و یا دوستان رابطه دارید؟ در چه حد؟ آیا نسبت به همجنس خود میل جنسی دارید یا رفتارهای جنسی نیز داشته اید؟ آیا فکر نمی کنید شاید فقط به همجنس خود علاقمند باشید و اصلاً فکر رفتار جنسی با او نباشید؟ هیچ فکر کرده اید که تمایل شما شاید برخاسته از تحریکات خارجی (فیلم ، عکس ، گفته های دیگران ، کنکاوی و...)باشد و یا ممکنه ناشی از نارضایتی جنسیتی از خودتان باشد؟ آیا در خانواده به اندازه کافی به شما به عنوان یک دختر زیبا و لوند که دلبریهای خاص خودش را دارد نگریسته می شود یا اینکه یک عضو فراموش شده اید؟

لطفاً کمی روی پاسخ این سوالات فکر کنید. مشتاقانه پذیرای نظرات و پاسخهای شما هستم . (بازگشت به صفحه پرسش ها)  

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد