رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

چگونگی گذراندن دوران عقد و مسائل جنسی در این دوران

 

پرسش: با سلام. بنده به تازگی عقد کرده ام ودرخواستم از شما توضیحاتی پیرامون چگونگی گذراندن دوران عقد ومسائل جنسی در این دوران است.باتوجه به حساس بودن خانواده هایمان وهمچنین فشارهای روحی وروانی هم از نظر جنسی وهم اجتماعی که به من وارد میشه.لطفا کمکم کنین. با تشکر

 

پاسخ: با سلام وعرض ادب. دوست گرامی اولاً پیوند شما  زوج عزیز را تبریک عرض می کنم.ثانیاً از آنجا که شما عقد رسمی و شرعی شده اید لذا شرعاً و قانوناً همسر هم هستید و بالطبع روابط فیمابین شما نیز نبایستی از هیچ حیثی با سایر زوجین تفاوت داشته باشد.

 اما ذکر یک نکته لازم است و آن اینکه به غیر از شرع و قانون، بایستی به عرف جامعه ، منطقه ، محله و یا حتی فامیل و خانواده یکدیگر نیز احترام بگذارید.درست است که شما قانوناً و شرعاً زن و شوهرید و حق دارید هرگونه رابطه حلالی با یکدیگر داشته باشید ولی عرف جامعه ما به دوران عقد به عنوان دوران نامزدی یا دوران آشنایی بیشتر  می نگرد و علت اینکه در برخی از خانواده ها دو جوان را ابتدا به عقد شرعی هم در می آورند و سپس اقدام به برگزاری مراسم عروسی می کنند اینست که در آن مدت عقد در روابط و رفت و آمدها بین خودشان ، خانواده و اقوام و نیز در اماکن عمومی یا خصوصی از لحاظ شرعی راحتتر باشند و نه اینکه در برقراری رابطه جنسی آزاد باشند.

در واقع در این دوران بایستی دو طرف قادر باشند تا یکدیگر را در شرایط و موقعیت های مختلف زندگی بطور واقعی محک زده و باصطلاح سبک و سنگین کنند و چنانچه شناختشان از یکدیگر  بواسطه رابطه راحتتر، بیشتر و کاملتر شد آنگاه اقدام به عروسی یا شروع رسمی زندگی مشترک نمایند.

بدیهی است در برخی از خانواده ها دوران نامزدی حتی بدون خواندن عقد شرعی صورت می گیرد و این خود دلیلی است بر این امر که برقراری رابطه جنسی در این دوران  جایز نیست . چه بسا دو طرف و یا خانواده آنها در طی دوران نامزدی متوجه شوند که به درد هم نمی خورند و لذا بخواهند این روابط را قطع کنند در اینصورت اگر رابطه جنسی بین دختر و پسر بر قرار شده باشد مجبورند علیرغم میل باطنی و اختلاف موجود ، به خاطر ترس از آبرو یا تن به جدایی ندهند و یا اگر هم راضی به جدایی شوند طبق قانون آقای داماد چون در دوران عقد نزدیکی کرده بایستی تمام و کمال همه مهر عروس خانم را بپردازد و چنانچه رابطه جنسی برقرار نشده باشد فقط بایستی نیمی از مهر مقرر را بپردازد .

از طرف دیگر اگر صیغه عقد جاری نشده باشد و بین دختر و پسر نیز رابطه جنسی برقرار نشده باشد طرفین بدون هیچ مشکل قانونی و شرعی از هم جدا می شوند .

بنابراین ضمن آرزوی پایداری و دوام زندگی مشترک برای  شما زوج گرامی ، اکیداً توصیه میکنم در این دوران از برقراری هر گونه رابطه جنسی که همراه با دخول باشد خودداری ورزید هر چند سایر روابط نزدیک و محبت آمیز بین شما مانعی ندارد. موفق باشید (بازگشت به صفحه پرسش ها)

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد