رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

آیا اشتباه کردم که در دوران عقد و قبل از عروسی با نامزدم رابطه جنسی برقرار کردم؟

 

پرسش: با سلام و احترام فراوان. من ۹ ماهه که با پسری 24 ساله نامزد شدم و به تازگی عقد کردیم .در دوران نامزدی رابطه جنسی داشتیم اما نه به صورت کامل و دخول انجام نشده بود. در ابتدا نامزدم با من هم عقیده بود که رابطه جنسی کامل رو به بعد عروسی موکول کنیم،ولی بعد از عقد نظرش عوض شد و خیلی اصرار میکرد تا اینکه من هم قبول کردم .خودم هم میخواستم ولی بیشتر تمایل داشتم براساس عرف جامعه رفتار کنم یعنی تا عروسی صبر کنیم ولی بخاطر اصرارای نامزدم که میگفت براش سخته و هنوز ۱ سال تا عروسیمون مونده قبول کردم. حالا که این اتفاق افتاده من احساس میکنم اشتباه کردم که قبول کردم، ایشون شمال زندگی میکنه و من تهران،و ۱ یا ۲ ماه طول میکشه که هر بار همدیگه رو ببینیم و فک میکنم از این لحاظ هم برای هردومون یکم سخت بشه و بیشتر وابسته بشیم.
ذهنم خیلی آشفته شده چون فکر میکنم کار درستی نکردیم،خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم بکنید. من اشتباه کردم؟ بعضیها میگن ارزش دختر میاد پایین اگه تو دوران نامزدی قبول کنه! البته من درمورد خودم و نامزدم اینطوری فکر نمیکنم ولی میخواستم شما هم در اینباره راهنماییم کنید. آیا اشتباه کردم؟ و چه عواقبی میتونه داشته باشه؟آیا این درسته که برای هم عادی میشویم؟؟
( البته من شناخت کامل از ایشون دارم و میدونم که اگه خدا بخواد ازدواجمون تداوم داره و از لحاظ بارداری ناخواسته هم خیلی مراقب هستیم، و فقط از این لحاظ که عرف جامعه این موضوع رو زیاد نمیپسنده یه نوع عذاب وجدان گرفتم و فکرمبکنم اشتباه کردم،خواهش میکنم راهنماییم کنید) 

 

پاسخ: درود بر شما. از آنجا که شما رابطه را بعد از عقد شرعی و بنا بر اصرار همسرتان برقرار کرده اید نه تنها از ارزش شما چیزی کم نشده بلکه باعث مقبولیت و جذابیت هر چه بیشتر شما نزد نامزدتان هم شده است. آنچه بقیه در خصوص فروکش کردن هوس و یا عادی شدن روابط می گویند مربوط به زمانی است که...(مشاهده ادامه پاسخ) 

   

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد