رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

بدگمانی، زرنگی و خودخواهی همسرم در دوران عقد

 

پرسش: با سلام و درود فراوان. دختری ۳۲ ساله هستم  مدت دو ماه است که با پسر ۳۵ ساله ای  عقد کرده ام. در این مدت دو ماه اختلالاتی رو در رفتار همسرم مشاهده کردم که نمی دونم می تونه جدی باشه یا نه؟

الف- شک و بدگمانی مفرط  به من...چک کردن موبایل و ایمیل و صفحه فیس بوکم (طوری که اصرار می کنه پسوردم رو داشته باشه). همیشه فکر می کنه که دارم بهش دروغ می گم یا چیزی رو ازش پنهان می کنم. اگر هزار شاهد هم برایش بیارم که دارم راست می گم همچنان تصور می کنه که باهاش روراست نیستم . حتی شده که به صورت پنهانی با موبایل صحبت های من و همکارم رو ضبط کرده و بار دیگه هم صدا من و خانواده ام رو ضبط کرده .... همش اعتقاد داره که من دوسش ندارم و کس دیگری رو دوست دارم و برای همین تمام زندگی من رو داره می گرده که اون شخص رو پیدا کنه ... این رفتارش من رو عصبی می کنه ازش می پرسم برای چی این فکر رو می کنی میگه چون باهاش گرم نیستم و یا اینکه چون با مذکرها دست می دهم در صورتی که خودش با همه دست می دهد ولی معتقد است که من نباید این کار رو بکنم.
در مورد گرم بودنم هم قبل از عقد بهش گفتم که کلا آدم دیرجوشی هستم ولی به محض اینکه به طرفم اطمینان قلبی پیدا کنم بسیار خونگرم می شوم و حتی کاملا این حرف رو بهش زدم که همسرم باید آدم صبوری باشه و من رو درک کنه
ب- خیلی رو کار و درآمد من حساب کرده ... طوری که به بهانه های مختلف در همین دو ماه از من پول می گیره (مبلغی بابت رزرو تالار برای شب عروسی پرداخت کردم و مبلغی هم وام گرفتیم که با سیاستی که بلد هست کاری کرده که پرداختن قسط وام به عهده من باشه ... در مورد اجاره خانه هم به من گفته که باید از درآمدم برای پرداخت اجاره خونه استفاده کنم و وقتی من مخالفت کردم 1 هفته با من قهر کرده
ج- همسرم از خانواده طلاق است و تقریبا پانزده سال است که با مادرش به تنهایی زندگی می کنند ... بعد از عقد متوجه شدم که بیش از حد به مادرش وابسته است و مادرش به صورتی افراطی ناز و نوازشش می کند... چند باری هم همسرم به صورت علنی به من گفته که اصلا ناز کش نیست و این رو از گوشم به در کنم که زمانی ناز من را بکشد ... من با دیدن روابط او ومادرش فهمیدم که راست می گوید چون همیشه مادرش نازش رو کشیده و درحقیقت انتظار دارد من هم برایش مادری کنم نه همسری
د- فوق العاده در رفتارش زرنگی می بینم ... احساس می کنم همان تاکتیک ها و روش ها و زرنگی هایی که در بازار و محیط کارش به کار می گیرد روی من هم پیاده می کند ... چون با خودش فکر میکنه آنجا جواب داده و موفق شده پس روی من هم جواب می دهد
خیلی نسبت به من احساس مالکیت می کنه و دوست داره که کاملا زیر سلطه اش باشم همش من رو چک می کنه که کجا هستم یا دارم چیکار می کنم
ح- خیلی دوست داره که من رو تغییر بده ...و در مورد همه چیز که به من مربوط میشه خودش تصمیم بگیره ... اینکه خودش تعیین کنه که کجا کار کنم ... یا با کیا رفت و آمد کنم ... چه جوری لباس بپوشم ...
و اینکه خیلی دوست داره که من رو به زیر بکشه ... چون من هم از نظر مالی و هم تحصیلاتی (تمام تحصیلاتم رو در دانشگاه دولتی انجام دادم و الان استاد دانشگاه هستم)و هم از نظر ظاهری ازش برتری دارم به همین خاطر علاقه اش رو می بینم که سعی داره من رو پائین بیاره تا با من هم سطح بشه ... نمی دونم شاید فکر می کنه اگر این کار رو نکنه شاید در زندگی نتونه از پس من بربیاد
همه این مسائل و چیزهای دیگر رو متاسفانه بعد از عقد متوجه شدم
البته اصلا معتقد نیستم که خودم بی عیبم ... چیزهایی که در من وجود داره و ممکنه که ایجاد مشکل کنه اینه که کلا آدم دیرجوشی هستم و اینکه بسیار حساسم به خاطر نوع رشته ای که تحصیل کردم تمایل دارم درک بشم
خیلی درمانده ام و نمی دونم که آیا می تونم با این آدم اادامه بدم یا نه؟؟ ازتون خواهش  می کنم که من رو راهنمایی کنید
 
پاسخ:  با سلام و عرض ادب. دوست ارجمند قبل از هرچیز بایستی خاطر نشان کنم که معمولاً در مشاوره هایی که مشکل  در ارتباط بین طرفین است ، هرگونه راهنمایی ای که فقط بر اساس صحبتهای یک طرف رابطه باشد خالی از ایراد نیست.

البته خدای ناکرده منظور من شک در صدق گفتار شما نیست بلکه منظور بنده اینستکه که چون مشکل وجود نوعی اختلال در رابطه است و هر رابطه ای... (مشاهده ادامه پاسخ)

            


   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد