رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

رهنمون سلامت

مشاوره و راهنمایی در خصوص اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس، مشکلات تربیتی، روانی و رفتاری کودکان و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین، روابط درون خانواده ، و مسائل جنسی

پرسش و پاسخ درباره عملکرد جنسی طبیعی (2)

پرسش و پاسخ درباره عملکرد جنسی طبیعی (۲) 

 

آیا در مردان فقط هنگام تحریک جنسی نعوظ اتفاق می افتد؟ 

خیر. در مردان هنگام خواب به صورت غیر ارادی و بدون تحریک نعوظ های مکرر و منظم رخ می دهد. همچنین هنگام بیدار شدن از خواب (نعوظ صبحگاهی)، خودداری طولانی مدت از دفع ادرار، و فشار برای دفع مدفوع نیز نعوظ اتفاق می افتد. فریاد و گریه شدید در نوزاد و پسر بچه ها نیز همراه با نعوظ است. 

 

در هنگام رابطه زناشویی چه عواملی باعث رفع حالت نعوظ (شل شدگی) در مرد می گردند؟ 

صدای بلند، صحبت درباره موضوع های نا مربوط، تغییر دما یا روشنایی محیط و یا حضور ناگهانی افراد و نیز ترس از حضور دیگران، می تواند منجر به رفع حالت نعوظ در مرد شوند.   

 

آیا مرد می تواند رابطه جنسی بدون انزال داشته باشد؟  

بله. مردان می توانند وضعیت نعوظ خود را به مدت طولانی حفظ کنند. مردان میان سال بدون آن که انزال داشته باشند می توانند رابطه زناشویی برقرار کرده و سپس نعوظ آلت را به طور کامل از دست بدهند. 

 

انزال در مردان به چه معناست؟ 

انزال خروج مایع منی از آلت تناسلی مرد به صورت جهشی (۳۰ تا ۶۰ سانتی متر) است. این مرحله آخرین مرحله از رابطه جنسی و همراه با اوج لذت جنسی است. 

 

آیا مردان قادر به کنترل انزال هستند؟ 

تا قبل از فرا رسیدن اوج لذت جنسی (ارگاسم) انزال قابل کنترل است، اما در لحظه ارگاسم به دلیل آغاز انقباضات اعضای تناسلی، مردان قادر به جلوگیری از خروج منی نیستند. 

 

مایع منی چیست؟ 

ماده ای لزج، چسبناک و شیری رنگ به حجم ۲ تا ۶ سی سی و قلیایی است که به صورت جهشی در آخرین مرحله از رابطه جنسی از آلت تناسلی مرد خارج می شود. این مایع محتوی اسپرم و سایر مواد همچون قند و ویتامین ها و ... است که برای زنده ماندن اسپرم و مقاومت در برابر محیط اسیدی واژن لازم است. 

 

آیا میزان منی خارج شده با  احساس لذت مرد ارتباط دارد؟ 

بله. معمولا هر چه حجم مایع منی خارج شده بیشتر باشد، احساس شادی و لذت نیز بیشتر است. در مردانی که به مدت طولانی از رابطه جنسی پرهیز کرده و سپس در رابطه جنسی خود با خروج حجم زیاد مایع منی مواجه گشته اند، میزان رضایت جنسی بیشتری گزارش شده است. 

 

در مردانی که رابطه جنسی نداشته و خودارضایی نمی کنند، منی تولید شده چگونه دفع می شود؟ 

هنگامی که مایع منی تجمع یابد از طریق احتلام (انزال در خواب) تخلیه می شود.    

 

تعداد دفعات احتلام (انزال در خواب) به چه چیز هایی بستگی دارد؟ 

سن، سلامت جسم و روان، تحریکات جنسی، سبک زندگی شامل تغذیه، تحرک و ... 

 

آیا در مردان متأهل نیز احتلام (خروج منی در خواب) اتفاق می افتد؟ 

بله اتفاق می افتد.

 

آیا در زنان هم مایع منی وجود دارد؟ 

خیر. در زنان چیزی به عنوان منی وجود نداشته و با تحریک جنسی فقط ترشحات زیاد می شود. 

 

مرطوب شدن (خیس شدن) زن در حین رابطه یا تحریک جنسی به چه دلیل است؟ 

تراوش مایع از دیواره واژن علت اصلی ایجاد رطوبت در واژن است. در دو طرف قسمت ورودی واژن دو غده به نام بارتولن وجود دارد که در هنگام تحریک جنسی یک تا سه قطره ترشحات لزج مانند ایجاد می کنند تا ضمن ایجاد لغزنده سازی رابطه زناشویی مطلوب برقرار شود. یکی از ابتدایی ترین نشانه های تحریک جنسی در زن خیس شدن یا لیز شدن واژن است.  

 

چگونه زنان به اوج لذت جنسی می رسند؟ 

چنانچه قبل از ورود آلت مرد (دخول) لمس یا ماساژ اندام های جنسی زن به میزان کافی انجام پذیرد، اوج لذت جنسی اتفاق می افتد. در زنان هر چه شدت هیجان ایجاد شده (به خصوص تحریکات در مرحله پیش نوازی) بیشتر باشد، ارگاسم شدیدتر و لذت بخش تر خواهد بود. 

 

آیا در پایان رابطه زناشویی ممکن است به جای احساس رضایت در فرد احساس ناراحتی ایجاد شود؟  

بله. در برخی از موارد پس از رباطه جنسی سردرد در نواحی پشت سر یا پیشانی گزارش شده است. همچنین احساس ملال بعد از رابطه نیز مشاهد شده است. این افراد پس از رابطه طبیعی و رضایت بخش دچار افسردگی، تنش، تحریک پذیری و اضطراب شده و سعی می کنند از همبستر خود دور شوند و گاه به او ناسزا گفته یا او را مورد اذیت و آزار جسمی (کتک) قرار می دهند، البته این وضعیت در مردان بیشتر مشاهده می شود. برخی زنان نیز بلافاصله پس از ارگاسم دچار تغییرات روحی و روانی (مانند گریه کردن) شده که اغلب موقتی است و طبیعی تلقی می گردد. (جهت مشاهده قسمت سوم این مبحث اینجا کلیک فرمایید)  

 

    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد